Fredag 21/5

Bara uppdaterar rätt snabbt nu.

Blev ju som sagt uppsagd (eller, jag tackade nej till att fortsätta jobba under dom villkoren jag hade när de frågade mig om jag ville ha en förlängning när "alla andra" blev uppsagda). Jag hade min sista dag på jobbet onsdag 12/5. Samma dag kom min chef och ville att jag skulle stanna och sa att jag i princip kunne få "cad jag ville" innanför vissa gränser. Jag fick höra att jag kunde jobba deltid, ha med Clifford på jobbet, få eget kontor osv. Fick också en vecka att tänka på saken.
Onsdag 19/5 kom jag och sa vad jag ville ha för att stanna och fick det! Dvs, jag jobbar 80 %, samma lön och får börja ha med mig Clifford när jag flyttar till andra sidan stan om två veckor.
Så mycket som händer nu, därför har jag inte haft tid att blogga eller kolla andras bloggar.

Var i Oslo och firade Norges Nationaldag med min familj (delar av den ;)) och min älskling. Det var jätte trevligt. Och i dag kommer min kära hem till Borås, och Pappa och hans kära May-Britt kommer på besök de med. Det kommer med andra ord att bli en riktigt myshelg!
Mamma fyller år imorgon. Jag tror hon blir 49 år men är inte helt säker. Hoppas det inte är 50, för då kommer jag ha lite dåligt samvete för att jag inte är i Oslo och firar med henne.

Jobba mindre är asnice, jag får mera tid till Clifford och sova en timme längre om jag vill och gå tidigare från jobbet. Det bjuder ju på träningstid också när jag har flyttat kommer det bära av till gymmet typ tre gånger i veckan då jag skall bli större och starkare ;) Kan ju också träna här på jobbet om jag vill, vilket är rätt nice ifs, men nu är tiden tillövers egnat åt lille mr bulle (aka Clifford).

Ha det bäst så länge, jag skall bättra mig med min blogg, detta är ju för löjligt.

Kommentarer
Postat av: Cissi

gud vad gött att det löste sig med jobbet! måste kännas skitbra. och Cliffan kommer ju må skitbra. blir inte aaaaalls avis att jag inte har ett sånt jobb. :P

2010-05-25 @ 09:28:02
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback