Hemma från tant doctor

Vilken härlig veterinär vi fick idag! Jätte gullig. Clifford blev även kallat in med sitt/mitt efternamn ;) Jätte gulligt! Vi pratade, jag förklarade och sen tog vi ultraljud. Clifford hållt sig lugn och beövde inget lugnande medel (bra). Göran var med mig och hållt Cliffords bakben, jag gosade med huvudet. Så många fina komplimenter jag fick! Blev helt varm! Hon bara "En så lugn hund är det inte ofta man ser, du har verkligen varit jätte duktig!" Så när jag berättade att Clifford var min fösta hund sa hon "Någon har det ju i sig ;)". Hon sa det säkert mycket för att lugna mig också, men det var härligt att höra.

Clifford hade ett lugnt och vältränat hjärta, alltså inget fel där alls! Det var bättre än normalt och det syntes att vi tränar och håller på ;) Härligt! Hon tror att det är en mild form för epilepsi och vill att vi är aktiva som normalt och inte tänker på detta. Skulle han få anfall så skall jag hålla mig lugn och avvakta. Blir det värre eller jätte ofta skall jag komma ned igen och så får vi ta flera tester. Det känns ganska bra alltså. Ett pytte lite fel, men det går att leva med utan mediciner och det är det viktigaste!

Jag skall ta lite kort sen, måste ladda bateriet. Skall ned och betala för mig, har lust att gå inom kyrkogården igen på vägen (ligger brevid Blå Stjärnan). Så allt är väl, och jag är glad :D Det känns lite flummigt att vara glad för att Clifford har epilepsi, men igen, det är mycket milda anfall, så det är väl ett bra besked :)

Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Vad kul med fina kommentar! :) Härligt! Man blir så glad, för man vet själv man har verkligen jobbat med sina hundar och det syns resultat - är jätte roligt :)



Skönt att det var bra besked, det där är ju bättre livshotande, mediciner osv. Skönt höra! :)

2009-11-03 @ 17:27:17
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Hanna-Karin

Skönt att du fått veta vad som var tokigt och att det inte var jätte allvarligt. Klart dom tyckte Clifford var fin, han är jätte vacker och verkar go.

2009-11-03 @ 17:59:26
URL: http://metrobloggen.se/hk
Postat av: Ella

Åh vad skönt att det inte var nåt med hjärtat, epelepsi är ju nåt han kan leva med =)



Kul med sånt beröm =) Sträck på dig & var stolt över vilken fin kille du har fått av hårt arbete =)



Ha nu en skön kväll!

2009-11-03 @ 19:56:19
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Hej!

Man känner att all träning ger resultat och det är som att få en stoor tårta, ännu bättre! Och klart man blir lite stolt också ;) En härlig känsla!



Precis! Oftast är man bra på att utsmycka hunden med reflexer och inte sig själv men en reflexväst till båda sig själv och hunden är en investering!

2009-11-04 @ 12:25:39
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Maria

Men bra att det inte var nåt fel med hjärtat! Fast ändå likte halvt tråkigt att jag gissade rätt med ep:n. Men som du skrivit, går ju att leva med om det är mildare. Och det går ju att medicinera om det skulle behövas. Lycka till och hoppas att det inte dyker upp fler anfall!

2009-11-04 @ 23:41:32
URL: http://melkersson.blogg.se/
Postat av: Suzzie

Skööönt att Du äntligen fått veta vad han har <3 Kramar från oss i Dalarna <3

2009-11-05 @ 12:53:36
URL: http://armon.blogg.se/
Postat av: Nicole

Va skönt att veta att han har ett starkt och friskt hjärta! Tråkigt med epelepsi, men posetivt att det var en mild grad.

2009-11-05 @ 18:34:17
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Nicole

Förresten så ser jag fram emot bilderna på honom i de nya täckena :)

2009-11-05 @ 18:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback