Jädrar... 16/11

Vad det tog på att ha fullt upp igår! Har inte varit så trött och sliten på länge. Jag brukar alltid vara så pigg och glad ;) Eller jag ger uttryck för det i alla fall. I går kände jag bara att nej, jag orkar inte alls i dag! Sorterade tvätt (3 veckor med tvätt!) och gick ned med det i tvättstugan. Gjorde käk och satte mig i soffan. Ned igen och fixa tvätt efter jag ätit. Hade fått avi från Ginza så jag gick bort till kiosken och hämtade mina skivor (hurraaaa). Träffade damen med pitbullen på vägen hem. Clifford var en ängel och stod brevid mig när vi pratade. Vilken fin vovve det var! Vackert huvud, smal och tigrerad. 11 år gammal var han och heter Diablo ;) Hon hade räddat honom från hundkamp när han var drygt ett år. Jätte bra! Vi pratade om hård uppfostran och hur viktig det är (även om andra tycker att man kanske är lite för hård, och att det var synd om Diablo osv). Trevlig dam, hoppas vi träffas flera gånger. Tror det hade varit jätte bra för Clifford att vara i närheten av en hund som är liknande som honom i psyket, även om de inte lekar ihop så kan vi ju promenera tillsammans eller nåt.

I alla fall. Jag skulle lägga in musik på min mp3 och då ville inte min dator läsa två av skivorna. Varför?! Har inte blivit så irriterad på LÄNGE! Var tvungen att lägga ned hela skiten och inse att det inte kom till att funka om jag blev sur i alla fall. Skall ta med skivan på jobbet sen och se om det funkar. Vis inte får jag bryta lagen lite (hysj hysj ;)). Har ju fan betalat för en live skiva som är skit bra och så skall jag inte få lyssna på den i min mp3?! Vad fan är det liksom ;)

Blev klar med tvätten vid 21, gick ut med Clifford då. God promenad i mörkret, går mycket bättre på hundmöten nu! Fortfarande stirrig några gånger men han drar inte lika mycket och glor inte lika länge som förut. Oh jeah! Gick även förbi en hare som "gömde" sig på gräsmattan. Clifford såg den inte, men jag glodde på den länge. Så gullig! Hämtade tvätten på vägen hem. Tungt och jobbigt att bo på 3 våningen måste jag säga. Gott man har fottbollsben ;) Lade på nytvättade sängkläder och tog en dusch. Så gott att lägga sig nytvättat i nybäddad säng! Tog lite kort på bullen i sängen, de kommer sen ;) Och på mitt blåmärke. Usch vad det gör ont nu, men det blir väl bättre i löp av veckan ;)

Undrar en liten sak, skall försöka att fatta mig i korthet. Tycker ni att det är viktig att säga precis vad för ras man har? Jag har ju en hund som har mamma: amstaff och pappa: amstaff/rotweiler. För mig är Clifford en amstaff med lite rottweiler i då han inte alls har tydiga rotweilerdrag (eligt mig, ni andra kan ju tycka annorlunda). Jag ser flera likheter med amstaff än vid rotweiler. Om någon frågar mig ute vad för ras det är brukar jag snabbt säga amstaff för att det är lättare. Börjar vi prata mer förklarar jag mamma:amstaff/pappa:blandis grejen och så där. Säger ju till vet. att det är blandras och vad för blandras osv. Jag tycker det är lättare att bara säga "amstaff" till folk för da behöver jag inte stå och förklara mig (jag hatar att prata med folk som jag inte känner alls!).
Klart att man säger precis vad det är om det skulle vara något viktigt, låtsas ju inte vara cool och ha "kamphund" eller något, ni fattar kanske hur jag menar. Hade han sett mer rotweiler/blandis ut hade jag ju sagt att han var rottis (eller vilken ras det nu var blanding av).
vad tycker ni som har renrasig amstaff om detta? Tycker ni att jag ljuger/talar trams? Vad med ni som har blandraser, vad brukar ni säga?

Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Vad kul med pitbullvovven, och härligt att hunden blev räddad från hundkamp, ryser lite :) Ej ofta man ser eller hör om en pitbull som är 11 år. Flesta har valpar eller unghundar.



Njae, jag vill oftast veta exakta hundraser folk har, säger dom Amstaff bara så jag brukar säga den ser inte renrasig så säger de jadå, han är en amstaff mix. Då frågar jag av vilka hundar. Jag hatar att folk svarar endast; Han är blandras. Hallå, vilken av raser liksom :) Jag kanske är löjlig, men jag är så intresserad av vilken exakta hundraser folk har. När jag ser nån vovve ute och jag undrar vilkan ras det är så brukar jag gå fram och fråga eller be mamma fråga åt mig. Måste bara veta :D Senaste gången var nån helg sedan så såg jag en kille hade en amtaff likande hund och hoppade och försökte nå en gren från trädet, ca 20 minuter, sååå söt det såg ut. Grenen med kvistar var svag så den bröt hela tiden. Men den såg ut pitbull ut också. Lite smal för att vara Amstaff. Så tvingade jag mamma fråga honom vad för ras, och den var Amstaff :)

2009-11-17 @ 10:58:37
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh vad kul med Pit-vovven! :)



Jag brukar faktiskt inte fråga om rasen så ofta. Oftast ser jag ju vilken ras det är, och tycker jag hunden ser "konstig" ut på nått sätt brukar jag bara fråga om hunden är renras och har stam, säger de nej brukar jag fylla i "Aha, tyckte den inte såg helt ren ut". Vad för raser som är mixade är inte så jäkla viktigt för mig att veta, om hunden inte är väldigt unik och jag av den anledningen frågar då :)



Kramar!

2009-11-17 @ 11:32:06
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Ja, förstår, gör du som du vill :) Är det inte lite jobbigt att ej veta vilken exakt ras hunden man har?

2009-11-17 @ 11:57:46
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Ella

Tycker inte rasen är så viktigt, så länge det är en trevlig hund. Jag har valt renras av den anledningen att man vet bättre vad man får, dvs man kan kolla föräldrar, mentalstatus, röntgen, sjukdomar osv.



Kul att det går bra nu med hundmöten =)



SV: Klär mig nog för mycket, är 2 +grader ute nu.. Suck, less på att vara sjuk!



Ha en bra dag!! =)

2009-11-17 @ 13:53:34
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Cissi

jag är en av de "jobbiga" som bara säger blandras. ;) om folk är intresserade så får de fråga om raserna, då svarar jag amstaff/pit, och möjligtvis något mer. :)

2009-11-17 @ 15:47:36
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Nicole

du gör som du vill absolut.



När folk frågar mig säger jag att Alfons är renras och Sativa blandras. Unrar de närmre säger jag amstaff-pitbull-labrador.



Men som när vi sökte lägenhet valde jag att säga att Sativa var bandras mellan amstaff-labrador, för pitbull klingar illa i en okunnig persons öron. Och labrador, ja det är ju de där snälla rara hundarna ;)

2009-11-17 @ 16:01:46
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Mimmi & Bamse

Jag säger alltid att Bamse är amstaff/rottweiler.. Men hur du vill göra avgör du själv :) när någon säger blandras frågar jag alltid vilka raser :)

2009-11-17 @ 18:50:58
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Marina

Det är väl oftast skönt att göra det enkelt för sig ;D

Det spelar väl ingen roll om man inte vill tala om vilken/ vilka raser ens hund är om man inte tar valpar eller ska sälja sin hund. Då måste man uppge det. Annars ansvarar väl du för din hund!

Han är jätte fin .Jag ser inte heller Rottisen i honom. Min erfarenhet är att Rottweilern i blandningar har en tendens att försvinna.Tex är det schäfer i så tar det oftast över..!? Är det någon som har en annan erfarenhet? Min kompis har Huskey/Rottis hon ser också ut som en schäfer blandning..!?

Ha en bra kväll.

2009-11-17 @ 20:09:23
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Åsa med Ginny

Hej!



Jag har ju Victor som är blandras, jag säger jämt blandras, och folk frågar nästan alltid vad för sort :P då säger jag det som stod i annonsen för snart 10 år sedan, amstaff/doberman. Men folk kan inte fatta att han är en blandning med en sån som Ginny, hon är ju så liten, fast perfekt enligt rasstandarden :D han ser mer ut som en mini-ridgeback ungefär.



Ha det gott!



Åsa från amstaffportalen :D

2009-12-13 @ 21:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback