Jag är lat idag...

så jag svarar lite generellt på svar jag fick igår (tack för att ni svarar på mina frustrerade inlägg).

Nu är det så här, jag var hos vet. i tisdag och då frågade jag henne: "Vad skall vi göra i fortsättningen, skall jag ringa/komma ned om han får anfall?" Hon svarade att så länge det är milda anfall så är det inte så mycket att göra med det nu i dagsläget och att det bästa är att avvakta och se när anfallen kommer och vad de beror på. Hon sa också att det bästa var att vara hemma i sin egen miljö efter anfallen då Clifford kommer känna sig tryggast där.

(Många tycker kanske detta är elakt, men) Jag kommer INTE ringa veterinären för varje anfall då jag har en ganska god aning om vad det beror på (det händer ju när jag kommer hem på lunchen och han är uppspelad). Jag kommer heller inte att ge honom mediciner som det är nu i dagsläget, då veterinären (båda gångarna) sa att det inte är något poäng att medicinera när det är milda anfall och det endast har hänt två gånger (nu tre).

Jag skall kartlägga och avvakta så jag lättare kan se vad det beror på. Sett från min sida, det hjälper inget att jag går runt och är nervös, ledsen och sur, jag vet ju vad som är fel. Då hjälper det heller inte att jag ringar in vid varje anfall och stressar upp mig, som då det kommer att stressa upp Clifford.

Det är ju HELT KLART att om det händer så här ofta i fortsättningen så SKALL man åka till veterinären! Men vi vet ju inte hur ofta det händer osv nu som det inte har hänt så ofta. Jag citerar vet. igen: "Detta är helt klart otäckt, men det är inte farligt som det är och ser ut nu!".

Fattar ni vad jag menar eller är jag bara "dum och elak"? Fick ju svar från Mimmi och Cissi på det jag lurade mest på (om ep. bara kan komma så där, som det har gjort för oss). Och tack Lotta, jag skall skriva till honom med en gång ;) (jättebra sida! Fick svar på en hel del bara av att läsa det so stog generellt om ep.)

Det kommer bilder på Clifford i sitt fina regntäcke i helgen. Blir ju ingen bra att ta kort i mörkret när man inte kan bruka "flash".
Nu måste jag tyvärr jobba lite. Peter fyller år idag och jag vill jobba på så att jag inte behöver att tänka på att han är långt borta. Pöss på er

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Tycker att du gör helt rätt.. Man kan inte ringa varje gång, vad kan de göra liksom? Tycker bara att man ska ringa om det händer ofta eller om anfall blir alllvarligare.. Mamma antecknar alltid när Simba får anfall, Tid när det börjar och när det slutar.. Så hon har kontroll.

2009-11-06 @ 10:01:44
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissi

Du gör absolut helt rätt? Man kan inte begära att du ska springa till veterinären i tid och otid, både för din och Cliffans skull. Tycker inte du är det minsta elak, snarare att du är smart och förnuftig. =)

2009-11-06 @ 10:38:08
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Tack :) då får du filma om du har lyckats lära honom något.. :) jaa det med stress är väldigt viktigt för hundar som har epilepsi..

2009-11-06 @ 12:04:34
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Haha, ja Azi är riktigt sur kärring ;D Hon har lätt och bli sur för små saker nu för tiden, men då PUSSAR jag henne, för hon ser så rolig ut och världen sötaste ut när hon surar :)



Ja, jag tycker du gör rätt. Man kan ju inte ringa veterinär för allt varje gång. Azi lider av var/böld mellan tassarna, men jag ringer ej veterinär varjegång hon får utslag där. För till slut vet jag hur jag ska behandla dom. Och du vet ju att det är inte jätte allvarligt med Clifford, så det går nog bra. Men om det verkar bli sämre, oftare, värre osv, så är det ju annat sak :)



Vill se Clifford i sin nya täcke ;D

2009-11-06 @ 18:14:48
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Tack så mycket för din stöttande kommentar. Det betyder mycket.

2009-11-06 @ 23:26:39
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Ella

Hittade denna länk när jag letade andra saker, hoppas du har nytta av den??



http://kennet.skk.se/SKK-Web-Plats/VetLex/vet_artikel.asp?rub=Epilepsi&sokord=Epilepsi



Ha en trevlig helg!!

2009-11-07 @ 19:19:52
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback