Skall, skall inte...

Jag har lite funderingar kring hunddagis.
Jag brukar ju få hjälp i form av Peters mamma och lillasyster, men då de inte kan åker jag hem på lunchen och rastar Clifford. Han är aldrig ensam mer än fyra timmar, men det är helt klart att han tycker att det är jättetråkigt att jag är på jobb och han får vara ensam med radion på de timmarna. Nu som jag vet att det inte är något allvarligt fel med honom har jag funderat att kanske ha honom på dagis, i alla fall några dagar i veckan.

Vet att Linda (med Azi) har god erfarenhet med det (du jobbar/praktiserar på dagis eller hur?) och jag tror ju att de som jobbar på dagiset har erfarenhet med hund och är glada i alla hundarna som kommer dit. MEN jag tycker at det är lite läskigt att lämna över min hund till främmande folk. Tänk om de inte gör som jag vill, tänk om de inte får kontroll över Clifford och så nu då.. Vad händer om han får anfall när han är där? Det är väl rasionella frågor, eller jag tycker ju det.
Såg när de rastade hundarna när jag kom tillbaka till jobbet och man ser ju att de har rastat hundar flera gånger i sitt liv ;) Dagiset är bara några minuter från mitt jobb också, så det ligger ju perfekt till! Kanske jag skall fråga om jobb där ;) Hehe. Vadför bakgrunn har de som jobbar på hunddagis? Ja, det blir många frågor.. Förlåt.

Har ni några erfarenheter med detta? Jag får ju tänka på det bästa för Clifford och inte på mina egna tankar kring alla andra och min hund ;) Skall ju inte jobba här för alltid, så det är ju en midlertidig lösning i alla fall.

Fick en telefon från Erik som tatuerar mig, jag har fått ny tid i slutet av januari (yay). Bara ett år sen förra gången jag var där. Han sa också att han skall ringa om det blir något öppet för det. Nice. Längtar redan hem till Clifford och till de goda pannkakorna jag skall göra till middag :D

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Härligt med såna kommentarer från veterinär! :) ang hund dagis, det bästa du kan göra är att ställa massa frågor till dem.. När Bamse började på dagis, var vi noga med att se att Bamse fick det som han ska.. Dvs motion.. Och alltid när de lämnade Bamse (de hämtade och lämnade) frågade jag alltid vad de hade gjort och så.. Brukade också fråga vem Bamse hade lekt med.. :)

2009-11-04 @ 13:59:25
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Ja självklart.. Man vill ju se till att ens hund får det bra hos någon annan.. Särskilt när det är främmande som man ska lämna till.. Ja det är jättebra att de hämtade och lämnade.. Även att vi har bil.. Mindre stressigt för oss också.. Man behövde inte tänka på det.. Man kunde bara ringa eller skicka sms och be dem lämna Bamse om man ville ha hem honom tidigare än bestämt.. :) Hoppas att dagiset ära bra..

2009-11-04 @ 14:19:37
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Ja, det är olika till olika hunddagis - tyvärr. Det finns hundskojare till erfarerna hundfröknarna. Clifford kommer få gå på inskolnings vecka. Han går där 2 timmar om dagen i en egen box, sen nästa steg går han ihop med en grupp som de antar Clifford kommer passa. Ställ MASSOR frågor till dom, det finns inga dumma frågor, utan fråga bara på allt du vill få svar på. Be om pappren du kan läsa på - deras schema, osv... Runt på internet kan du nog få tag i någon som har sin hund där, fråga denne också.



Från min egen erfarenhet, gills det mer om dagiset har "minimal" hundar, så hundarna får längre promenader och mer kel från personalen. Min dagis finns det runt 40 hundar, så de får en promenad förmiddag och eftermiddag i parken. Ganska trist, men personalen är bra där. Men om de har fåtala hundar, kan man undra också varför - men ta reda på de.



Du kommer också märka hur Clifford beter sig när han återvänder dit efter några gånger :)



2009-11-04 @ 15:34:24
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag har bara hört positivt ang. hunddagis :) Åk och snacka med dem och ta med dig Clifford.



Kramar!

2009-11-04 @ 19:10:48
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Ja, och ang täcket brukar jag ta på Azi när det är under 10 grader och om det är regnig/blåsigt och över 10 grader. Annars klarar hon sig utan :)

2009-11-04 @ 20:33:47
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Maria

Du känner ju din hund bäst och vet vad han mår bra av. Min hund hade inte gillat att vara på de dagis som finns här i stan. Han stressar upp sig för lätt och sen är han lite för aktiv för att få så lite motion som dom tyvärr får.

Är det tid hos Erik på Buzzstop tro?

2009-11-04 @ 23:45:04
URL: http://melkersson.blogg.se/
Postat av: Ella

Oj vad trist att det hänt igen men skönt att du verkar ha fått bra tips på sidor osv där du kan läsa mer om det, helt rätt inställning att inte ringa vet varje gång utan försök se ett mönster i när det händer..



Spring nu & köp en stooor påse med skumtomtar & njut av helgen med din fina C =)

2009-11-06 @ 11:52:35
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback