Söndag 15/11

Phiew, vilken helg! Känns som att jag har varit högt och lågt hela helgen, men har egentligen inte gjort så mycket!? Hade en lugn söndagmorgon, hade tänkt att göra kaffe och dra mig i soffan ett tag, men hade ingen mjölk och tänkte att om jag skulle ut så kunde jag lika gärna gå en långpromenad och köpa mjölk sen. Sagt och gjort, kastade i mig frukost och klädde på mig och vovven. Med en gång vi kom ut började det regna, inte spöregn utan lagom mycket hela tiden. Kallt som fan och jag hade ingen regnbyxa på mig :S Tänkte att jag skulle ta på min keps för jag gick ut, men då såg det ut till att vara helt ok väder så jag sket i mössa och keps. Dumt. Fan vad kall jag var i ansiktet efter endast fem minuter! Labbade på, Clifford har börjat vänja sig till skitvädret, regnar ju hela tiden här!

Under promenaden kände jag verkligen av att vi hade gått mycket dagen före, var helt slut efter en timme. Gick nya stigar i skogen, såg ut som off-road cykelstigar! Kul, har alltid haft lust till att prova det! Tänkte att jag skulle gå til den fina platsen ved dammen i dag med så jag gick en längre väg än vad jag hade planerat. Var redan dyngsur så 30 minuter extra ville inte göra någon skillnad ;) Var många ute och grillade på alla grillplatser runt Kransmossen! Kom en liten grabb emot oss med ett spett med Marsmellows. Han tjötade och småsprang så jag var ju lite rädd för att han skulle springa bort till Clifford och falla med spettet i hans ansikte. Hans pappa kom efter ett tag och de gick och såg efter "Tim" (låtsaskompis?) och stannade brevid Clifford (som hade flexikoppel på sig och var typ två meter ifrån mig). Jag tänkte inte på att de var så nära eller att Clifford lätt kunde gått bort till den lille grabben. Till min stora glädje tittade han bara på grabben och hans pappa som stor 50 cm ifrån honom, och Clifford tassade bort til mig och vi gick vidare. STOLT!! När vi kom till den fina platsen satt det en familj där och fikade. Typiskt! Började gå hem, då var jag helt slut efter över två timmar i skogen. Började känna det som satan i benen och i ryggen så jag tappade i ett bad när jag kom hem. Såg ned på min vänstre vad, jag har fått världens blåmärke där och har ingen aning om varför! Så jävla ont, precis i väcket där! uuh!

Har blivit en del soffliggande/läsande i helgen. Var på sidan 60 när helgen började, nu är jag på 230 (om jag minns rätt). Går snabbt, det är ju så spännande! Lisbeth Salander är min nya hjälte på ett sätt. Konstig tjej, men så cool :P Handlade mat och mjölk och bryggade kaffe när jag kom hem. Så himla gott att ligga i soffan med Clifford, en god bok och en kopp kaffe! Och i en fin lägenhet :P Så gott när det är städat. Försöka hålla det städat också då ;)
Hade dock svårt för att somna på kvällen. Jag var jätte trött, men somnade inte direkt. Låg och tänkte en massa, gillar inte det. Klarade inte hålla ögonen öppna men hjärnan var liksom inte trött. Lyssnade till Cliffords snarkning och somande efter ett tag. Gott att man har en som snarkar hemma, klarar inte sova om det inte är någon som snarkar ;)

Så nu har jag skrivit av mig :D Hoppas denna veckan går snabbt! Elisabeth kommer hem på onsdag tror jag, skall bli kul att se hur brun hon har blivit efter sin semester och att få höra hur kul de har haft i Egypten! Måste till Peters lägenhet och hämta en låda som skall med till Malmö på lördag och måste köpa mera hundmat.. Varför har jag inte körkort eller bil?!

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Låter som en mysig söndag :) haha, plugga och skaffa körkort+ :)

2009-11-16 @ 10:17:33
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Mysig promenad! Det regnar idag hos oss och vi ska snart iväg till Tyresö Centrum och köpa en fila till Azi i djuraffären. Såg en rätt stadig och kostar bara 34 kr, så ska köpa den. Hoppas att den håller länge och "sanden" ej blir slö snabbt.



Haha, jag tror det beror på att du ej har pluggat körkort ;)



Bilden 2 på Azi, började hon visst som valp. Nu sitter hon ibland så fortfarande. Så söt! :D

2009-11-16 @ 10:23:43
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Ella

Förstår vad du menar med att hjärnan inte är trött, brukar ha samma problem :/



Hoppas du får en skön dag iaf efter helgens mysande & prommande.



Härligt att du har en bra bok att läsa oxå =)

2009-11-16 @ 11:56:19
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Kul att ni tycker om att jag är tillbaka :D Nu känns det genast mycket roligare!



Haha, ja jätte söt ;)

2009-11-16 @ 12:11:06
URL: http://deamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback