Söndag & måndag morgon

Vilken fin söndag vi hade! Vaknade i helt ok tid, typ 9.30. Låg och läste i sängen i en halvtimme och gjorde klart frukost för mig och bullen efter det. Tog det helt lugnt och sen gav vi oss iväg på promenad halv 12. Jag hade egentligen tänkt att gå den vanliga rundan och sen gå in på en stig till Gånghester, men när jag hade kommit in en bit såg jag en runda på 8.2 km som jag blev mer sugen på.  Ångrar inte en sekund på att vi gick den vägen. Jätte vacker väg! Fina broar över små år som slingrade sig gennom skogen. Mitt ute i ingenstans, eller det kändes i alla fall så. Så lugnt och tyst. Vi träffade på en kvinna med en BC och Clifford gjode inte helt som jag ville under hundmötet. Då frågade hon om hon skulle gå förbi en gång till så vi kunde öva lite! Vilken härlig kvinna! Tyvärr var jag så "dum" att jag sa nej, var på dåligt humör och det hade inte blivit något bra ändå.. Men jag ångrar ju lite nu, men hoppas att vi träffer på henne flera gånger :D

Strax efter det tog jag detta kortet. Tyckte det var så fint där!


Så var det stora delar av vägen :D

Vi gick i ganska rask takt och det var gott att se att Clifford var pepp hela tiden! Han har ju 2 veckor med energi lagrat i kroppen, så han är jätte busig nu om dagarna. Jag har bestämt mig för att låta honom springa när han vill, leka när han vill och sen tar vi det lugnt när det känns som att han inte orkar att hålla tempot. Ingen stess från min sida alltså.
Vi kom bort till Gånghester ändå, eller vi var väl inne på det området i typ 2 minuter, sen slingrade stigen sig tillbaka till skogen och till Kransmossen igen. På vägen hittade vi denna mysiga plats! Vi skall helt klart gå denna runda flera gånger!!!

Clifford däger "Hej mamma!!" Hihi.

När vi hade drygt en km kvar började jag känna det som fan i knän! Har en "gammal" fotbollsskada och det brukar göra satans ont när jag överanstränger mig. Tog det lugnt och knallade på, det gick över. När vi kom hem var jag kanska trött, Clifford kunde säkert gått en runda till, han ville leka med en gang vi kom hem ;) Plutten! Vi var ute i drygt 2 timmar. Jag gjorde iordning lite mat och läste vidare i min bok (jag läser "Män som hatar kvinnor" nu, vill läsa de två andra för jag ser filmerna), bakade bröd och gjorde middag.

Gick en kvällspromenad och bara tog det lugnt. Ville inte isäng för sent. Donade lite för jag lade mig och läste lite mer. Var jätte trött men fick inte sova. Är så himla närvös inför ultraljudet... Har inte sovit såhär dåligt på LÄNGE! Vaknade hela tiden, skumma drömmar hade jag också. Vaknade med Clifford i mina armar flera gångar, han låg och ylade i sömnen och jag tror han kände av att jag inte hade någon bra natt heller. Jaja.

Klev upp kl 6 och bestämde mig för att gå en långrunda i dag med.. Tog 5 km. Det blåste nästan storm men vi knallade på i högt tempo och jag hoppas Clifford blev lite mera trött än han brukar. Bestämde mig för att komma "för sent" på jobbet i dag. Satte mig ned för en gångs skuld och åt frukost och tog det lugnt. Clifford fick leka lite "Hitta godis i toarullen" när jag borstade tänderna. Jag skall ut och äta på lunchen idag och fixa månadskort till bussen nu som jag skall åka hem i varje lunchrast (Elisabeth åker till Egypten på onsdag). Så går jag heller tidigare hem idag. Vet inte om jag skall på jobbet imorgon för veterinärtiden.. Det kommer bara bli massa stress tror jag, så jag skall prata med the Boss sen och fråga om det är lugnt. Är så HIMLA närvös nu.. Som jag ser det kan de här sakarna hända:
1- De hittar något fel med hjärtat som inte är alvarligt och som Clifford kan leva med utan problem.
2- De hittar något fel med hjärtat som är alvarligt och som Clifford kan leva med på starka mediciner (vill inte det)
3- De hittar något fel med hjärtat som är alvarligt och som inte kan fixas, alltså det värsta..
4- De hittar inget och vet inte vad det är som är fel..

Nummer 1 och 4 hoppas jag ju på. Men jag orkar inte grubla i såna här saker, då får jag inte sova alls i natt i alla fall..
Jaja, hoppas jag får tecken i posten i dag. Skall bli kul att se Clifford med kläder på ;) Har ni börjat bruka tecke än?

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Härligt med långpromenad! :) snäll kvinna som erbjöd sig att gå förbi en gång till.. :) hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! Ja här har Bamse använt täcke några ggr.. Vilken täcke köpte du?

2009-11-02 @ 10:24:31
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Ella

Åh, förstår vad du går igenom med Vet besöket i morgon, been there, done that!! Har lika mycket ångest varenda gång, tror att Puma kommer att vara dödssjuk eller nåt.. Så du är inte ensam om attt vara nojig =)



Stieg Larsson böckerna är verkligen bra, läste alla 3 på typ 2 veckor semester för nåt år sedan, kunde verkligen inte sluta läsa..



Vilken härlig prom & vilka fina bilder =)



Ha en riktigt bra dag nu!!

2009-11-02 @ 11:10:21
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Ella

SV : TACK =))



Joo Puma har fått ha täcke på sig nån gång, framförallt efter träning för att hålla värmen.. Vad har du köpt för täcke??

2009-11-02 @ 11:11:32
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Cissi

sv: ja, men det knepiga är att man ändå måste ha tillstånd och betala för att få lägga blodet i skogen. :/



gud vilket mysigt ställe ni har hittat då. :) blir nästan lite flyttsjuk. ;) något sådant finns det inte här i stan.

hoppas det går bra hos veterinären imorn, vi håller tummar, tår och tassar för er.

2009-11-02 @ 13:04:07
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Härliga vägar du har hittat, älskar när det är sjö inblandad! :) Härlig tant du mötte, hoppas för din skull så ni ses igen.



Hoppas hoppas det går bra för er hos veterinären!



Ja, Azi använder täcke när vi tar promenader, men om hon ska springa lös t.ex. i skogen tar jag av täcken och sätter på igen så fort hon ska gå i koppel igen.

2009-11-02 @ 13:12:39
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Hurta täcke vill jag också ha! Vi håller på kolla en till Bamse :)

2009-11-02 @ 21:19:34
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åhhhh, underbart vackra Clifford! :)



Tarre håller på att frysa ballan' av sig nu han, så täcket kommer åka på vilken dag som helst :P

2009-11-03 @ 02:33:23
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Suzzie

Härliga bilder och jag förstår varför Du tog den vägen!! Hoppas hoppas hoppas att Clifford inte lider av nåt allvarligt!!



Här har inte täcket åkt på än, men det står inte på!



Kram på er <3

2009-11-03 @ 07:52:37
URL: http://armon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback