23 oktober, min nya favvo dag ♥

I dag/kväll är det två år sen jag såg Clifford för första gången! Då hette han Lucky och var så himla busig och dum, men jag ville ha honom ändå. Han var ju så vacker och god. Ett av mina bättra beslut tycker jag :D
Så nu har han varit min i två år! Vad tiden går snabbt egentligen, även om det känns som att jag har haft honom längre, typ för alltid. Vad gjorde jag med min fritid när jag inte hade Clifford? Då bodde jag ju i Oslo och hade ett helt annat liv, helt andra prioriteringar och ett helt annat syn på livet och lyckan. Nu vet jag bättre ;)

Som sagt, han var så himla busig när jag köpte honom. 9 månader gammal hane utan gränser, en stor busig valp. Det ände som var bra var att han var gosig och inte skällde.
Tog ett bra tag att ta reda på vem denna lille killen var, tog mig över ett år att bli den ägaren han förtjänade. Blev arg på honom ofta i början, och arg på de som hade haft honom innan mig. Det var ju de som hade börjat "förstöra" honom (trodde jag då). Nu vet jag bättre. Självinnsikt kallas det, för jag var inte den bästa själv. Man kan ju lära en "gammal" hund att sitta, så jag bestämde mig för att bli en bättre hundägare och lära Clifford att bli en riktig hund och inte en överenergisk bulle som busade runt på alla promenader.
Peter har hjälpt mig så oerhört mycket på vägen, utan hans hjälp hade jag gett upp vid väldigt många tillfällen (Clifford är som sin matte, enveten som f*n).
Jag har fått en helt ny hund, det ände som fortfarande är kvar är hans stora gosiga hjärta och att han fortfarande inte skäller (förutom ytterst få gånger när han vaktar matte och husse när vi sover/slappar). Han har blivit en hund, han har blivit så mycket mer än bara Clifford. Vi har ju fortfarande lång väg kvar, men jag har gett honom ett bättre liv, med många roliga stunder och det skall bli så mycket mer. Det samma ger han mig, lilla bullen.


Vackra Clifford, typ ett år sen Sandra tog detta kort på honom.

Idag kommer Peter! Eller i natt, jag är inte säker. Tar ju att bra tag att köra från västnorge och hit, men jag är så glad för att han kommer! Fick sms av honom igår kväll. Fina :)
Hoppas ni får en bra helg. Skall göra mitt bästa för att uppdatera och ta kort i helgen. Blir i alla fall ett spår imorgon, och självklart massa mys :D


Usch googlade mastiffer, de här Neapolitan Mastiff är inte någon vacker syn.. Ser ut som photoshop, vet inte om jag tycker de är lite gulliga (som shar-pei, vet ej med de heller) eller om jag bara tycker synd om rasen.  Mastiffer är stora hundar!! Trodde inte att alla mastiffer var så store, men gud i London! Jag håller mig till de små, kompakta vovvarna ;)

Neapolitansk mastiff. Källa, google.

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Härligt.. :) vad sa din familj i Norge? med tanke på vad Norge har för lagar..

2009-10-23 @ 09:46:41
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Haha ja, du har helt rätt! Det var den lille, lille söta bumlingen som fick plats i min mammas cykelkorg när han inte orkade gå nå mer :)

2009-10-23 @ 10:26:29
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Ella

Åh vad härligt att P kommer hem till er ett tag =) Hoppas ni får det riktigt mysigt tillsammans =)



Vilken fin bild på C =) Stiliga killen! Härligt att det gått framåt för er =) C har en duktig Matte =)



Ha nu en skön Fredag!!

2009-10-23 @ 11:34:48
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Mimi & Bamse

Tackar :) okej, kul att Clifford har förändrat deras åsikter! :)

2009-10-23 @ 12:32:44
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback