Farmor & farfar helg <3

Det var verkligen fint att ha farmor och farfar här i helgen. Har saknat de så mycket!!! Vi ses inte så ofta längre då jag bor här och de bor i Oslo, så det var gott att de ville komma till mig och gosa lite :D Liten översikt, skall inte göra så tråkigt för er ;)

Fredag jobbade jag och så kom fm och ff när jag hade kommit hem från jobbet. Det var mycket fint att se när de kom i bilen, blev nästan lite tårögd ;) Vi pratade och drack kaffe, de klappade på Clifford och tyckte att han hade blivit så mycket lugnare och bättre sen förra gången de såg honom. Då var han 11 månader och jättebusig!! Nu är han ju så duktig och fin så det går inte att se att det är samma hund ens! De ble med ut på en kort kvällspromenad och sen blev det kväller.

Lördag gick vi ned till Kransmossen och jag visade fram vårat promenadställe. Vi gick en liten runda och sen åkte vi hem för att fika. Ff köpte en vetestång på bageriet och jag gjorde en kanna kaffe. Nom nom nom. Vi åkte till Systemet (måste ju det när det är norrmän på besök), till Harald Nyborg och köpte ny hundsäng, och till Willys för att handla. Det var väldigt fint, vi hade roligt som få. Älskade fm och ff!! Hemma dissade Clifford den nya sängen då den inte var like mjuk och fin som bia-bädden. Med täcke, filt och lite annat mys blev det bättre och bia-bädden ligger i förrådet numera :P Stor var den nya sängen också!! Skall fota när jag kommer hem. Vi åkte till Jensens Bøffhus och åt trerättars middag. Jävlar vad mätt jag blev! Svärmor Elisabeth var gullig och skutsade oss båda vägar, hon är mycket godt omtyckt då hon tar så gott hand om mig. Finaste Elisabeth!!! Det blev en del läten från grannen som såg på matchen när vi kom hem.. Jag fick inte sova mycket den natten kan jag säga. Inte kul! Gott att han i princip aldrig är hemma.. Nu vet jag hur lyhört det är hemma hos mig och har lite ångest.. Haha. Egentligen inte ;)

Söndag vaknade vi runt 9 och åt en god frukost. Jag måste baka mera bröd för det var mycket gott omtyckt :P Vi gick 4,5 km rundan i skogen, Clifford med långlinan på. Det gick görr bra! Han är så duktig på hundmöten och bryr sig inte om någon går förbi/springer förbi. Var någon slags rullskids tävling där, jätte kul att se på alla som åkte! Blev lite sugen på att prova, men vågar nog inte. Längdskidor är min grej (snö tack?!?!) då det inte gör så ont om man faller :P Köpte fika på vägen hem och gjorde kaffe. Sen var de tvungna att åka hem. Fulla av hundhår var de, men det får man tåla ;) Var sorgligt att se de åka, fm och ff... Saknade de på en gång! Jag glodde på tv i soffan och slängde på "Cast Away" lite senare på kvällen. Trodde inte den skulle vara så sorglig!! Fan vad jag lipade! Gott att Clifford låg i soffan med mig, på min mage och passade på sin mami.
Känner att jag saknar Peter som fan nu och det är jobbigt att hålla det inne.. Vill ju inte vara jobbig och tjatig och berätta det för honom (vet inte om du läser bloggen, om du gör det så ber jag lite om utsäkt...). Hjälper att han har mycket roligt att göra där borta, men jag saknar att se honom, att prata med honom, att pussa och krama... Jaja. Nu är det lite mindre än två veckor kvar till han kommer hem. Vi får ju se vad som händer då.

Måndag försov mig till jobbet, 30 min sen. Men det gör inget.. Jag har kollat alla mina favvobloggar och läst om hur kul ni har haft i helgen. Yay!! Skall slänga upp bilder sen, förlåt att det inte har kommit än. Jag fotar för litet, är ju mycket mysigare att läsa en blogg om det är en bild med, eller hur? Kommer sen jag lovar.
Och till mitt löfte.. Jag skall köpa ankelvikter till mina promenader, "kula" handtlar och/eller vanliga handtlar, rullskridsskor och skydd. Och självklart måste jag ju köpa en klövje till Clifford. Fan vad jag är seg när det kommer till det, men jag klarar inte bestämma mig för vilken jag skall köpa.. Billig eller dyr? Jaja. Vi skall bli "fitta" innan jul :P Lol. 


Jag måste börja läsa mera! Kanske det är lite "sent" att läsa Stieg Larsson böckerna? De verkar i alla fall bra, om det är sant att de är bättre än filmarna måste de vara skit bra!! Älskar att läsa, men gör det för sällan. Fixa på det. Nu skall jag börja gå 60 min morong promenader, är ju "bara" 15 min mer än jag brukar, men kanske det är bättre :P  

Kommentarer
Postat av: Ella

SV: Tack =)



Vilken mysig helg ni haft =) Blir nästan lite avis över alla besök du får, här är det ingen som hälsar på.. Hmm..



Hoppas dagen blir bra trots att du försovit dig=)

2009-10-12 @ 12:17:28
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Ja men precis - övning ger färdighet :)

2009-10-12 @ 13:33:49
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Mysig med besök! :)

2009-10-12 @ 18:52:35
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad mysigt du verkar ha haft det i helgen :) Och kul att det går så bra med Clifford! :D

2009-10-13 @ 00:22:14
URL: http://lotta1990.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback