Folk alltså, vad jag irriterar mig över dom!

Det är väl inget nytt tänker ni.. Nej det är det kanske inte ;) Jag stör mig jätte mycket på folk, och säger mer än gärna ifrån om detta.

Igår gick jag med Clifford till affären efter jag kom hem från jobbet. Han satt utanför och när jag kom ut hörde jag att det var en gammal tant som stod och pratade med honom... Typ sån här gulli-gull-hets prat. Hon såg mig och sa: "Är det din hund?"
"Ja, det är det"
"Vad fin han var"
"Tack"
"Han skäller ju inte på mig ju?!"
"NÄ, det gör han INTE... Han skäller aldrig förstår du... Vill du att han skall skälla?"
"Hah, nej... ?"
"Stå inte här och hetsa min hund då...."

Sen gick hon vidare till nästa hund med matte och bara "HEJ!!! Se på den fina hunden där borta! Oh vad smart du är!" Skrikande. Hon kan inte ha alla hemma, jag vet. Men vem gör sånt?

Läste en varning på Amstaff portalen, att det är flera norska (som bor i norge, ja) som mailar kennlar med Amstaff och vill köpa. Vad fan, kan inte fatta hur någon från Norge kan vara så oansvarig och vill köpa en ras som är förbjuden. De bodde i skogen och "ingen kom till att merka det". AH?! Vadå, hur tänker man då? Nej, dumma norrmän sade jag då. Sen kom ett nytt inlägg, att det finns amstaffägare som säljer sina valpar till norska i norge för att de inte blir av med de på andra sätt. OK?! Då är det ju inte norrmännen det är fel på egentligen. Fan vad jag blir ARG! Är man så dum att man säljer sin valp till en säker död så får man skylla sig själv då. Men vad ledsen man blir över att folk är så dumma!

Jag är tyvärr lätt irriterad, och nu irriterar jag mig över "ungdomarna" nu, alltså de som är i tånåren nu. Varför skall de ta kort på allt de ser och lägga ut över allt?! Nej jag tycker inte att det är ok att främmande fotar min hund när de är på besök i min lägenhet. Jag tycker det är respektlöst, och jag vill inte ha bilder av min hund eller mitt liv på andras facebook/bilddagbok/you name it om de inte vet vem jag är, om vi inte har varit på träff, och särkillt INTE om de INTE har frågat mig först! Och nej, jag kommer inte gå till någons mamma och säga ifrån, jag har redan sagt det till de ifårga så de vet. Grrrrr

Slutar tidigare idag, 15. Gott! Handla på vägen hem och sen bara mysa hela helgen med bullen. Skall på kyrkogården och tända ett ljus för Peter, han har inte svarat på det sms:et, men det skiter jag i.. Jag tänder ett ljus för honom ändå. Skall fixa i lägenheten och bara ta det helt lugnt, läsa, dricka te, se film, göra god mat och kanske måla/teckna/virka lite... Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ella

¨Måste hålla med om tonåringarna.. Jisses vad jobbiga dom kan vara med sina jäkla mobilkameror & fotar allt, orkar inte ens kolla på alla svammelbilder som dyker upp ibland..



Hoppas helgen blir bra för er =)

2009-10-30 @ 10:11:19
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Ella

BTW; vilken knas kärring som stör din hund..

2009-10-30 @ 10:11:41
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men åh, snacka om cpkärring. Jag hade blivit galen om hon stått och hållt på så till Tarre. Iof så hade Tarre flippat ur, han är skitlätt att hetsa upp så, han är ju så nervig av sig!



Håller verkligen med dig om ungdomarna, inge kul när folk fotar utan att fråga osv!



Kramar Lotta & Tarre

2009-10-30 @ 16:06:54
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Nicole

Öööh hon lät ju inte helt frisk :P:P



Har skickat dina täcken idag, sorry det tog längre tid. Men hoppas de passar :)

2009-10-30 @ 22:12:32
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Linda & Azi

Va? Folk vill köpa amstaff i Norge? Stackars hundar :(



Vad blev din kväll? Vad virkar du? :P Jag åkte tåg för ett tag sedan och bredvid mig satt en kille i vår ålder typ och virkade. Haha, ej så ofta man ser sånt :)

2009-10-30 @ 23:49:53
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Cissi

sv: ja, jag tycker det är helt knäppt faktiskt. okej att man behöver ha tillstånd, men inte att man ska BETALA för det. :( här står det mer: http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurprodukter/blodsparning.4.5aec661121e2613852800010670.html

2009-10-31 @ 09:42:54
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback