Fortsättning följer ♥

Så nu har jag vaknat till och det er snart lunch her. Jag har fått två härliga timmar med stora snöflingor (som nu är mindre... Håll ut lite till!!) och skall snart åka till et härligt kebabhak där vi skall fira att Karin fyller 30 år imorgon :D Härligaste arbetskompisar måste man leta efter! 

Promenaden med Clifford på kvällen gick bra, vi gick en powerwalk, provade springa lite och gick ned till grusplanen där vi tränade lite fot och inkalling med kamp som belöning. Jävlar vad det tar i armana att ha en hund som skall "vinna". Han vägrade att släppa en gång det blev tungt kan jag säga! 30 kg hund som rycker och drar åt vänster :P Hållt på att dö i skratt för det måste ha sett roligt ut! Tillslut vann jag och då var jag så trött i armarna att jag inte orkade mera. Shit, vilket träningspass jag fick :D Och så helt gratis :P

Pratade med Peter i går också, det var mysigt! Han sa även att han saknar mig och det känns jätte bra :) Så kommer han direkt till mig den natten han kommer hem, det känns också jätte bra! Han saknar Clifford också, hade ju inte trott något annat ;) Så det kommer att bli en mysig helg nästa helg. En dag får vi i alla fall tillsammans och jag längtar som tusan efter att få sova brevid honom igen! Gott att veckorna flyger så snabt, då går ju en månad ganska fort :D 

Morgon promenaden blev ganska bra också. Cliffor bruker allt för lång tid på sina kisspauser, så jag får börja köra lite kortare kisspauser nu. Kan stå hur länge som hälst på samma strecka för att han skall lukta och kissa. Vill ju att vi skall GÅ på morgonen, inte nosa ;) Fikk tre hundmöten, två av dom gick jätte bra, det tredje var ganska dåligt för att jag ble lite störd av den andra hunden och dens ägare.. Ägaren stannade till och ryckte i sin hund och det såg så konstigt ut att jag inte klarade att fokusera på att vi skulle ha ett bra hundmöte. Istället för att nypa i Clifford drog jag i kopplet och jag blev sur på migsjälv för att jag gjorde "fel" så vi stannade bara och han fick sitta kvar till jag hade lugnat mig (så ja, mitt fel allt ihopa, jag vet...). Men nu vet jag ju att det är mig det beror på varje gång. Så jag får bli bättre helt enkelt. I helgen skall vi i alla fall öva på det. Och så hoppas jag att jag får min avi idag så jag kan hämta klövarna på posten. Känns inte roligt om de skall ligga där en dag till, kanske två. Usch, äckligt! Vet ju inte om de har liggit i frys eller vad de nu har, men det får jag ju reda på idag. Tar kort ;) 

Vad skall ni i helgen da? 
Nu snöar det igen här. Det är så mysigt! Så är det fredagsfika kl 15 och sen skall jag hem hem hem till min lilla bulle! Första helgen ensam nu, skall bli spännande. Kommer att se MASSA film :P    

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Det låter ju mysigt, det med Peter! ;) hoppas att du får avi snart!! Förstår att du inte vill vänta längre.. Haha :) i helgen ska vi bara ta det lugnt.. Det behövs! :)

2009-10-16 @ 12:52:15
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Kul att det går bra med inkallningen och hundmöterna, förutom misstaget, men det händer ju :) Hur var det med klövarna? Jag brukade reta mina kompisar när de var hos mej och jag tog ut en klöv och visade dom, arggggh de undrade vad fan den gör i min frys :D



I helgen ska vi ta det lugnt, har haft så intenstivt vecka i Örebro :) Söndag är hundträff, får se om vi orkar komma med.

2009-10-16 @ 16:47:09
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fan vad skoj att det går framåt för er! :D Snart är Cliffan i lydnadsklass Elit! ;) hehe.



Tarox var sådär innan vi kastrerade honom också, skulle nosa och skvätta överallt, dessutom skulle han slicka på varenda kissfläck han hittade. Lagomt irriterande sådär! :P



Kramar

Lotta

2009-10-16 @ 18:23:38
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Ella

Låter som att kommande helg bli super najs för er ;)



Kämpa på med hundmötena, det ger sig tillslut ska du se =)



Härligt att ni fått snö oxå =)



Ha nu en trevlig helg!!

2009-10-16 @ 18:43:06
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Nicole

Ja då e det ju bara att ta tillfällety i akt :)



I helgen ska vi till Halmstad och träna wp, ska bli kul och se om träningen här hemma har gett nytta :)

2009-10-16 @ 19:08:43
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Mimmi & Bamse

Jaa det känns tomt här.. Men samtidigt är det skönt med vila för Bamse också.. Idag har han bara sovit.. En intensiv vecka har han haft, hihi :)

2009-10-16 @ 19:59:02
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback