Glad hund eller?

Elisabeth (svärmor) ringde mig halv två... Hon skulle ut med Clifford. Han blir alltid extremt glad när man kommer hem eller när hon kommer för att rasta honom. Denna gången var inget undantag. När han kom dansande/hoppande mot henne hostade han och sen fall han rakt i marken med alla fyra ben rakt ut, som i kramp! Han hade ångest i blicken och sen kissade han på sig. Elisabeth blev ju helt förskräckad då det såg ut som att Clifford hållt på att dö! Hon hållt i Clifford så han skulle känna hennes närhet och vara trygg i hennes armar (tillfelle det var hans sista andetag). Hon ringde mig i all hast och lät helt förstörd och berättade kort vad som hände. Mitt hjärta slog så snabbt och jag började nästan gråta. Clifford verkade lugn då, men han hade en helt konstig blick. Elisabeth tog Clifford i blen och åkte till mitt jobb snabbt som satan och vi åkte till Blåstjärnan. Där berättade jag vad on berättat mig och vi fick en timme 10 min senare (fan vad bra).

Vetrinären kunde inte se något, inte höra något heller og vi tog blodprov. Hon tror att Clifford kan ha svimmat av glädje! Att boxrar några gånger får såna glädjesryck att hjärtat börjar slå konstigt och att detta även kan ha hänt Clifford. Det var ju en lättnad, men vi väntar på blodprov svar för att se att allt är ok. Det var i alla fall inget fel på killen och vi fick ett bra lugnande besked från en väldig duktig vetrinär måste jag säga! Hon var jätte duktig!

Sen när vi skulle gå blev jag lite arg! Jag hade frågat innan om jag skulle åka hem och ämta försäkringspapper på Clifford och hon i luckan sa att det inte alls kom till att bli så dyrt. Ok tänkte jag, inte så dryt för mig är ju som ett vanligt besök, typ 500 spenn.. När vi skulle gå sa hon att det blev----- 2500,-. Ok sade jag, kan jag få en faktura på det då jag inte har mer än 1000 nu. Nej, det går inte. Nähä... Vad gör man då liksom? Så jag har ringt Agria och jag har ju en självrisk på 1100 spenn.. Så det löser sig ju. Men vad fan, täank om jag inte hade haft pengar alls då? Vad gör man då? Kan de näka att man får vård då eller? Dummaste jag hört!

I alla fall. Fick besked om att gå hem från jobbet, så jag gick hem kvart i tre, typ. Clifford verkar vara helt bra, liten bandasj efter blodprovet, men fin i magen och är bara lite trött. Vetrinären sa att jag skulle göra som vanligt och inte tänka på saken, för då blir det ofta sämre. Är ju enig med henne. Clifford ligger nu i soffan på mina ben och sussar. Imorgon är ju en ny dag, men det skall bli gott att ta det helt lugnt idag och inte strässa. Chefen var jätte bra och sa att jag bara skulle säga ifrån om det var något och att jag självklart fick vara hemma om jag var tvungen. Hoppas inte Peter blev rädd för sms'et jag sickade, sa ju att Clifford hade svimmat av glädje men att det går bra nu. Knas vovve! Hoppas inte det händer flera gånger, om det var det. Eller att det är något annat.
Pratade snabt med Peter, han tyckte det lät konstigt och inte kul! Så sa han "Clifford saknar sin pappa vet du" och ja det gör han! Hoppas det inte blir en till lycko chock när Peter kommer hem. Då har jag dock fått lön så det är ju inte så illa :P (jag bara skojjar!!)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Men gud vad jobbigt! Usch, jag hade blivit helt förstörd om något sådant hade hänt med Skillz. :(

Sa veterinären något om epilepsi? Våran gamla schäfer hade det, han fick alltid anfall när han blev extra glad eller uppstressad. Och det du beskriver låter ju lite som epilepsi.

Hoppas det aldrig händer igen iaf :(

2009-10-19 @ 16:24:08
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Oj! Kan man svimma av gläjden? Det var verkligen nytt för mig. Förstår att du blev skräckslagen, det skulle jag bli! :O Hoppas det är "bara det", inte något annat allvarligare.



Ja, förut gjorde jag hudproblem tester på Azi och jag förväntade ej att det skulle kosta 3500 kr, men tur så hade jag pengarna kortet... Tyvärr så om man ska ha en hund, så får man vara "rik" :S Jag lever på mina föräldrar nu, de fick betala för Azi våras 10.000 kr ang fästingsjukdomen. Jag skäms, men ska betala tillbaka en dag :)

2009-10-19 @ 16:45:59
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Hanna-Karin

Men stackars Clifford...och dig. Svimma av lycka! Bra iallafall att dom inte hittade något fel på han. Men det är fasligt dyrt att gå till veterinären så hundarna får se till att hålla sig friska. Förstår att du blev orolig. Bra chef du har.

2009-10-19 @ 16:56:25
URL: http://metrobloggen.se/hk
Postat av: Mimmi & Bamse

Stackars er.. Kan tänka mig hur rädda ni blev! Hoppas att det inte händer igen!

2009-10-19 @ 17:16:54
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Glömde svara på ditt kommentar :p Han får slita sönder rullen :) Okej, förstår att du längtar! Hihi :)

2009-10-19 @ 17:18:37
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Ja, håller med dig ang pengarna :(

2009-10-19 @ 18:49:35
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: emelie

oj vad läskigt! hoppas inte det händer igen. vilka fina bilder det var på er! :)

2009-10-19 @ 23:27:44
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Ella

Men hugaligen vad obehagligt! Skönt att allt verkar vara ok med honom!!



Träapporten är inköpt på Djurmagazinet för 35 kr, är en riktigt liten en =) Men hon gillar den!!



Snön var jätte poppis =)



Ha nu en bra dag, ta hand om dig & C, håller tummarna för att det inte händer igen! Kram

2009-10-20 @ 11:27:16
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Guud vad obehagligt! :(



Tur att det löste sig då iaf!!

2009-10-20 @ 14:28:24
URL: http://lotta1990.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback