God morgon darlings!!

Har ju redan varit vaken ett bra tag, men det gör inget. Är så himla sugen på nytt jobb, ett jobb där jag inte måste sitta på röven hela dagarna och bara trycka in grejer på en maskin.. Jag vill upp och gå, röra på mig för att sedan ha ett roligt deltidsjobb när jag börjar plugga igen. Yay!!


Finaste utsikten. Jag älskar min lilla "datorplats" ;)


Lilla fisen i sin nya säng. Jag är i alla fall jävligt nöjd! Och han börjar vänja sig :P


Nu börjar det bli kallare, så klä på er när ni är ute. Så håller man sig pigg och glader :P Min fina hals-grej som jag har fått av pappa funkar bra i alla fall :P

Måste erkänna att jag har varit rätt frustrerad de senaste dagarna. Tror jag får lägga om Cliffords kvällsaktiviteter. Han har blivit kass på att gå fot i koppel, för att jag har fokuserat så mycket på andra grejer. Men nu skall det bli mera omväxling, lite blandat hela veckan för att kanske fokusera lite mer på saker och ting under helgarna. Men det är väl som men hundar som med folk, man behöver lite vila nu och då? Jag hoppas i alla fall att vi får klövarna snart, då skall det spåras i helgen. Skall börja lära Clifford apport nu, han lägger bara ifrån sig saker när vi är ute. Han har svårt för att fatta att han kan ta med sig pinnen/trasan/what ever när vi går. Så det skall jeg lära honom. Någon som har några bra tips?

Jag trodde att vi hade kommit längre när det gäller hundmöten också, men det hade vi inte merkte jag i morse. Några hundar är mer intressanta än andra. Hundar i skogen, inte så intressanta. Hundar längs med vägen/på andra sidan gatan är jätte intressanta. Någon koppling där? Jag fattar ingen ting i alla fall, bara att jag måste träna mera på det.

Nu börjar det bli kallt i alla fall, och det älskar en viss mr Clifford. Har inte sett honom skutta och busa så mycket sen förra året runt samma tid. Han älsker nog vintern mer än sommaren. Lilla skrutten :P Dumt att man har så dålig kamera, vis inte hade jag försökt ta kort på honom i mörkret när vi är ute. Är ju mörkt både på morgonen och på kvällen när jag går ut med honom. Gott att han får luftat sig ett bra tag på dagen också (jag var tvungen att upplysa o det så att ingen tror att jag är världens dåligaste matte).  Nu längtar jag till helgen och till kvalitetstid med min lilla vovve. Bara två dagar kvar :P Då är det också en vecka till Peter kommer hem och samma dag är det 2 år sen jag tog över Clifford!! Shit vad tiden flyger :D 


Kommentarer
Postat av: Sophie

Kallare är bara förnamnet! ;P

2009-10-14 @ 12:08:34
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: Ella

Har ett jättebra tips som jag kör med Puma, godisapportering.. Har tagit en leksak hon gillar mycket, sitter inne & kastar den åt henne samtidigt som jag säger apport, när hon sen kommer tillbaka med den så får hon en godis & sen kör vi så ett par gånger, hon får inte ha leksaken övrig tid, det gör den roligare =) Nu har jag höjt kraven så nu måste hon avlämna i handen för att få godisen, funkar bra än så länge. Börja gärna inomhus i lugn & ro för att få ordning på det, vänta tills han kan ordet & gör som du vill, byt sedan miljö & gör samma sak som inne.. Hoppas du fattar vad jag menar?? Jag brukar tänka på att bara köra kortare stunder för att dom inte ska lessna heller! Lycka till =)



2009-10-14 @ 12:10:24
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Nicole

Vilken fin bädd han har fått, han ser ju ut att gilla den! Eller är det du som sagt till han att lägga sig så du får ett kort :D:D Hihi!



Ja tiden går snabbt, jag kan knappt tro att jag har haft Alfons i över två år, känns overkligt..

2009-10-14 @ 12:45:05
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Linda & Azi

Jag vet inte direkt hur man ska träna apport, då jag har ej tränat de förut :(:)



Hundmöterna, kanske för att skogen finns intressanta saker att fokusera på än längs vägarna, så försök få hans uppmärksamhet innan han märker hunden och hålla det hela vägen och en bit efter ni passerat andra hundar.



Haha, nu är Azi helt död så hon får sin vilo dag idag och göra ingenting tills ikväll då har vi hund kurs kan man säga :)

2009-10-14 @ 13:16:35
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

haha, varsgod å se min ansikte :D

2009-10-14 @ 13:20:20
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: sophie

Ja, det blir genast lite roligare om man är fler som tränar. Och man kan behöva lite tipas i bland när man själv får slut på ideér =) Ha en fortsatt trevlig dag.

2009-10-14 @ 15:47:37
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Ja, pröva fram vad som passar för er två. Man ska som sagt alltid vara steget innan hunden, så man ska ej invänta på att hunden gör fel så man säger ifrån, hellre beröm honom innan när han fokuserar på dig, så han får positivt utav de ;D

2009-10-14 @ 16:04:20
URL: http://www.astirazalea.blogg.e
Postat av: Linda & Deamon

Ja det är jätte drygt/jobbigt/irriterande med sånna kommentarer! :P

2009-10-14 @ 20:14:46
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Håller med Linda (Azi).. FÅ hans kontakt när ni ska gå förbi andra hundar och berömma honon mycket när han har gjort bra :)

2009-10-14 @ 21:37:40
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Lotta

Du är inte ensam om det där med att gå fot. Tarre har också blivit sämre på det på senaste tiden! :P Måste ta tag i det jag med.. :)

2009-10-15 @ 00:04:59
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Ella

Åh vad spännande =)



Har ett bra boktips åt dig om du vill ha??

2009-10-15 @ 12:18:50
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback