Helgen som var

Det förste Stella på jobbet sa till mig idag var "Läste  du om den hunden i aftonbladet eller?!" Hon hade tänkt på mig när hon läste om stackars Majlo och tänkte att jag säkert kom till att bli arg. Rätt :P Men nu är det bara att skicka possitiva tankar och linande till ägarna och hoppas att flera inte gör samma misstag. Det är verkligen inte roligt att vara norska och amstaffägare. Tönt lagar.

Oavsätt. Jag lade ju ett spår till Clifford i lördags. Det blev ju inte helt som jag hade tänkt. Ville lägga på typ 50 meter eller något, bara för att vi inte spårat så mycket. Tog en vildsvinklöv, de är ju stora och fina och packade ryggsäcken. Vi gick en sväng och letade efter ett bra ställe. Jag tog med mig Clifford den här gången för jag var lite lat. Nästa gång skall jag gå ensam och lägga spåret. Jag hittade det jag trodde var ett perfekt ställe och bandt Clifford i ett träd längre bort. Tog fram klöven som hang i ett snöre och drog den längs med marken. Då jag hade gått 10 meter såg jag att det bara varvattenpölar överallt framför mig och på högersida. Åt vänster var det lite skog och träd så jag gick 10 meter till åt det hållet och fästade klöven i trädet med tråden den hängde i. Vi lade iväg en sväng och jag hittade då ett ännu bättre ställe som jag skall lägga spår vi en annan gång! På vägen tillbaka bytte jag till spårlinan (även om jag inte behövde det på det korta spåret... Ville dock göra det ändå). Tror Clifford fattade att något skulle häda för han varvade upp lite. Vi lugnade ned oss och gick till spåret och jag satte igång honom. Vid vänstersvängen strulade han lite men han tog upp spåret igen och fortsatte och hittade klöven! Yay, det gick ju bra. Jag var kanske inte bästa på att belöna, även om jag belönade ganska bra kommer jag ta i mycket mera nästa gång så han tycker att det är extremt roligt!!! Så, några missar, men det gick ändå. Vi var ute i två timmar eller något och det var lyckat på sitt sätt :P

Söndag var det JÄTTE fint väder och jag bestämde att vi skulle vara ute mycket i dag. Vi åt frukost och såg lite på tv före jag klädde på mig och packade säcken igen. Denna gången gick vi upp till kära Elisabeth (Peters mamma), hon bor vid en jätte fin skog med sjö. Promenaden dit är på 50 min kanske och det var mycket härligt att gå. Clifford fick gå fot mycket och han skötte sig helt ok. När vi kom til Elisabeth fick han springa lite efter Nina och Tingeling (katterna). Clifford är jätte snäll med dom, men de är lite töntiga. De kommer nära och är nyfikna och det går bättre för varje gång. Är jätte stolt :D Tog massa kort som kommer snart :P Sandra och Joakim kom sen och vi ble överens om att vi skulle gå ned till sjön/skogen och fota. Hon tog massa fina kort på oss! Jag är så nöjd!!

Tjockisen i solen!


"Sitt pent", inte platt som Elisabeth trodde jag sa. Pent = fint på norska


Jag och bullen :P Jag har fina skor på mig ;)


"Ligg", haha


Pussas måste man ju!


Och en puss till. Söta Clifford!
Sandra är så jävla duktig!!! Hon får alltid fota oss/mig. Äntligen har jag lite kort på oss ;)

Nu är det inte många dagar kvar. Fick sms av Peter att han börjar få lite hemlängtan och att han är trött i armar, händer och hela kroppen. Inte konstigt. Lyfter typ 15kg fisk hela dagen! Jag längtar till att se honom, krama honom, pussa på honom, sova tillsammans och inte minst få höra hur han har det där borta!! Tycker det låter så spännande!

Nu måste jag jobba lite igen. Tråkigt :P

Kommentarer
Postat av: Ella

Åh vilka fina bilder!!!



SV: Ja du, vet itne vad jag ska svara.. Puma kunde det redan när hon kom.. Men testa med godis & beröm mycket varje gång han tittar på dig! Gå nåt steg & för varje steg han tittar på dig så får han godis, tillslut tror jag att han kommer att förstå vad du vill att han ska göra! Ju mer ni tränar tillsammans desto bättre blir det även med kontakten!



Ha en härlig Måndag!

2009-10-19 @ 10:07:15
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Ella

BTW: kul att det gick bra med spårandet? Använder du inte blod oxå??

2009-10-19 @ 10:07:47
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Riktigt fina bilder!! :) Kul att det gick bra med spårandet :) Varifrån beställde du klövarna?

2009-10-19 @ 10:28:25
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Ella

Måste & måste använda blod vete katten, det beror väl på vad du har för mål med spårandet? Om du vill göra anlagsprov med honom så är det nog en fördel med blod, är det bara för aktiverandets skull så spelar det nog ingen roll?



Försök tänka dig vad du VILL att han SKA göra så går det nog =) Är bara att nöta på så kommer det =) Är säker på det!!



Ha en skön dag!!

2009-10-19 @ 11:13:37
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Den första bilden är riktigt fin.. Fast jag tycker det är lite synd med skuggfigur där :p ja jag vill gärna få mailadress :) vad kostade det för dig?

2009-10-19 @ 11:41:48
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Jag har ej läst om Majlo så mkt, måste läsa. Ska leta fram i aftonbladet.



Åh vilken fina kort på dig och Clifford. Han är sååå söt! Sitt pent bilden är bara för söt! :)



Kuuuul att det gick bra med spåret, även om det var lite mkt vatten i början hihi :)



2009-10-19 @ 11:45:42
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Haha men den blev fin ändå :) tack så mycket för mail! :) ska ta och kontakta honom senare idag.. När kommer Peter hem? :)

2009-10-19 @ 11:55:36
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Ja vi har hunnit med en hel del :) Haha, det var lite menat så också, att man skulle bli lite nervös ;) haha!



Vad var det med hunden i aftonbladet? Blir nyfiken!! haha.



Snygga skor förresten!

2009-10-19 @ 11:58:11
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Olga

Åh, vilka härliga bilder! Ni är ett så stiligt par så!

2009-10-20 @ 01:00:05
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/
Postat av: Nicole

Vilka fina kort på er! Ja de är inte lätt att trötta ut, men de får la ut något av cykelturen iallfall, typ konditiontränig ;)

2009-10-22 @ 11:30:42
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Maria

Jättefina bilder på er två!

2009-10-25 @ 20:42:58
URL: http://melkersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback