Helgen som var

VIlken underbar helg! Hände mycket och jag hade en del att hänga fingrarna i :) Fick mms av Peter med kort från huset där de bor. Vilken utsikt! Det var verklige vackert! Sen såg jag massa fina kort som Fabian hade lagt ut på Facebook. Vilken vacker natur de har runt sig. Är verkligen avundsjuk, hade inte gjort mig något att bo ute med fjorden och myst. Tror Clifford hade gillat det också ;)

Fick ett trevligt meddelande om att jag kunde delbetala en soffa från Halens (tack så oerhört mycket Joakim) så jag slog till. Priset var "bara" 4000,- så jag delar på 2 eller 3 gånger. Billigt för en stor soffa med divan. Och gud vad den var god att sitta i! Han precis att fixa iordning den och golvet som var fullt med plast, papp och små farliga kulor då pappa och May-Britt bankade på dörn. Vad glad jag blev när de kom! Och Clifford också. Vi satte oss i den nya soffan och pratade och hade mysigt. Den var inte värst att sova i heller, Clifford och jag campade i vardagsrummet hela helgen :) Line hade fått hem Klumpen också, så vi kollade bilder på honom på Facebook. Jätte söt!

Vi gick ut i skogen på lördag. Regnade lite, men vi hade bra kläder på oss så det var inget problem. Pappa och May-Britt tog med sig svampkorgen och sina svampplockar-knivar och vi gick in på stigarna. Jösses vad de hittade! När de plockade hörde vi två hundar som skällde som satan. Först långt borta, sen närmre och så långt borta. Men ingen ägare.. Detta fortsatte i 40 min kanske, då fick jag öga på den ena hunden. adet verkade som de hade gått villse och att de försökte leta räda på varan! Clifford ble helt knäpp, varför sprang de lösa i skogen och inte honom..? Kanske därför det är koppeltvång på Kransmossen? Mycket villt och mycket skog! jag försökte lokka på hunden men det funkade inte.. Det fortsatte så i 20 min till, då såg vi dom båda och jag frågade pappa om han kunde kika lite noga på de. De hade inget riktigt halsband sa han, bara som en snusnäsduk som satt fast i något. Konstigt. Jag ropade "Hallåååååå" ett par gånger, men ingen svarade. De hade i alla fall hittat varandra och efter 5 minuter var det inget mera skällande. Kanske de hittade sin ägare också? Jag fick i alla fall behålla svampen! Då blev jag en glad tjej!
Vi skulle egentligen på en liten sightseeing i Borås, men vädret var så dåligt och vi var så blöta så vi åkte till systemet och sen på Maxi och handlade. Pappa och M-B ville ge mig något till lägenheten (de hade redan gett mig en helt ny teflonpanna med lock!!! Tack!) Jag fick en sauce pann och en kastrull :D Och två stekspador. Då blev jag väldigt glad!! Behöver ju det. Köpte krukar till mina växter, nya strumpor och mat. Det var gott! Sen fick jag en försenad födelsedagspresent av Line, pengar till tecke till Clifford! Precis vad jag behöver. Kanske jag skall cykla inom Granngården på väg hem och kolla efter något fint :)

Dagarna gick väldigt fort i alla fall. Vi åt på Jensens Bøffhus på kvällen, det var jävligt gott måste jag säga! Komemr åka tillbaka dit. Kanske farmor och farfar är sugen på biff när de kommer? Nom nom nom. Såg på "En vampyrs bekännelser" när vi kom hem, åt godis och hade trevligt. May-Britt låg i divanen och mysade och Clifford fick ligga i fotöljen. Mys gänget!

Söndag var ju kanelbullensdag! Så vi slängde ihop en deg och promenerade när den jäste. Ni kan ju se bilden i förra inlägget, näää vad gött det var! Sen packade mina gäster ihop sina grejer och det var dags för de att åka sin väg. Det var inte roligt. Men de lovade att komma tillbaka. Alltid fin fint när de kommer till mig. De fick med sig några bullar och varsin goda kram. Var väldigt tomt när de åkte... På kvällspromenaden fick jag lite ångest och blev lite ledsen, men Clifford tröstade mig och det gick bättre. Nu är det inte många dagar till jag får besök igen och nästa helgen kanske Peter kommer hem en sväng. Jaja. Här är i alla fall lite kort. Hade inte tur med v¨dret så det blev inte många bilder, tyvärr. Men det kommer, jag lovar!
 




Världens finaste pappa, Clifford och jag :)


Världens finaste Pappa och May-Britt... Också Clifford då ;)


Smygfoto, fina färger och fina människor <3

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Vad glad jag blev av att se att du hade lagt in bilder! :) äntligen har man tid att skriva blogg och läsa andras.. Har varit på jobb hela helgen så man blev trött :)

2009-10-05 @ 10:10:46
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissi

Snygg tatuering du har, det lilla man ser iaf. :D Vilken mysig helg ni har haft. :)

2009-10-05 @ 10:47:18
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Cissi

sv: ja, det är helt sjukt vad folk lägger sig i! betyder väl att de inte har mycket till liv själva...

usch ja, 1800:- är ju mycket pengar. :( men då borde den ju hålla några år, så det kanske är värt det ändå. dock är det mycket pengar för en arbetslös som jag men.. jag älskar ju Hurtta! :P

2009-10-05 @ 13:14:12
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja de var verkligen jättefina! :)



Och du, kul med bilder! ;) Vill vi ha mer av!!



2009-10-05 @ 13:34:06
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Ja nummer två känns störtskön, dock mycket dyrare också :P

2009-10-05 @ 15:07:40
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Ella

Kul att ni haft en bra helg =) Det gör Måndagen & veckan som kommer lättare =)



Kul med lite bilder oxå =)

2009-10-05 @ 18:19:29
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Hanna-Karin

Härlig helg du haft, roligt när familjen hälsar på.

Fina bilder.

2009-10-05 @ 19:56:56
URL: http://metrobloggen.se/hk
Postat av: Stefan Bengtsson

Hej hej =) Hjälp mig att bli veckans blogg denna vecka genom att rösta på mig på denna adress: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/2009/10/vem-blir-veckans-blogg.html

Jag är Nr. 4! Skulle vara jätte gulligt! :)



KRAM/Stefan

Postat av: Mimmi & bamse

Jo helgen har varit mysig ändå! :) Jag kom på en sak som jag tror inte att jag har frågat, när du besöker din familj i Norge, kan du inte ta med Clifford eller hur? Det är förbud där. Eller hur gör du? Vet att man kan skaffa tillstånd?

2009-10-05 @ 21:03:47
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Fiiina kort! Åh, är du tatuering person? ;D Jag har inga tatueringar, men ska fan skaffa sån., Vad för tatueringar har du? Nåt speciellt tema?

2009-10-08 @ 12:19:22
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Sandra Plate

vilken fin hund du har :) är det amstaff ? :)

Ha en bra dag!

2009-10-08 @ 21:33:00
URL: http://sandraaplate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback