Inte ok...

Åkte hem på lunchen för att rasta Clifford. Han har börjat med att riva ned saker från bänken, inte ok! Det betyder att han hoppar upp, något han INTE får lov till. Jag skällde lite på honom, och efter några minuter skulle jag ta på honom halsbandet för att gå ut. Då började han andas jätte tungt, jag pratade med honom (sa hans namn för att få kontakt) men det hjälpte inte. Hållt hans huvud i mina händer och kände att kroppen bara gav efter. Han blev liksom borta och "somnade" i mina händer och jag lade honom ned på golvet. Där vaknade han till igen. Sen spratt han upp som om inget hade hänt!

Jag blev jätte rädd och ringde veterinären och berättade att vi var där för en vecka sen exact pga samma problem. Hon pratade med veternären som hade undersökt Clifford och hon sa att jag bara skulle ta det lungt idag, stanna hemma från jobbet och avvakta. Rinde chefen han sa det var ok och att vi ses imorgon. Ble överens med Elisabeth att vi åker tillsammans hem på lunchen imorgon och ser vad som händer då. Vet. tror fortfarande att det "bara" är att han inte får luft när han blir upphetsad... Så vi avvaktar så länge, tar det bara lungt idag (gott att man är lite sjuk så man inte känner att man skolkar jobbet) och tar det lungt fram till ultraljudet på måndag. Undrar vad det kan vara. Har någon av er hört om något liknande?

Nu ligger han och sover i mitt knä, skall fixa käk och se några filmer... Hatar att vara hemma hela dagarna som inte är helg. Tråkigt... Men vad gör man inte för sin lilla bulle?

Kommentarer
Postat av: Cissi

men stackars er! förstår att du blev rädd. :( hoppas verkligen inte det är något allvarligt. :(

2009-10-26 @ 13:58:27
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Ella

Men usch så hemskt att det har hänt igen.. Hoppas ni får nån ordning på vad det är snart? Har aldrig hört talas om nåt liknande?



Hoppas ni får en mysig kväll iaf =)

2009-10-26 @ 18:44:18
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Åh, har det hänt igen? :( hoppas verkligen inte att det är något allvarligt!!

2009-10-26 @ 20:01:56
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Har det hänt igen? Usch, förstår om du är verkligen rädd...

2009-10-29 @ 14:46:43
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback