Kort och gott :)

Blev mycket cyklande igår, för min del. Pappa tog med min cykel från Oslo, den pasar lite bättre än vad Peters cykel gör. Min är lite mindre och lite lättare att handskas med. Lite dammig bara, men annars inget problem :) Fina cykeln, vi har haft mycket roligt tillsammans :)

Åkte hem och gjorde middag på en gång. Har börjat tänka om jag heller skall äta middag efter jobb ovh sen gå en långpromenad runt 19 eller något. Det är ljus runt motionsspåret fram till 21 så jag har ju tid att  gå rundan om jag vill. Skall prova detta nu, det gick bra igår i alla fall.

Jag gjorde en "flirtpole", en ganska hemmagjord sådan ;) Tog en trasa som jag knöt fast i ett snöre och hittade en pinne på ca 1m när vi var ute på prommenaden. Clifford fattade på en gång vad han skulle göra. Det var jätte roligt!! Han sprang och studsade som en knäppgök och blev överlycklig då han fick tag i trasan. Han började dock att "mörda" trasan, ni vet när de slänger som fan på huvudet och får cp-ryck. Jag vill ju att han skall lära sig att han har "vunnit" när han har fångat trasan i munnen. Blev godis som belöning och mera lek. Höll på sån i 10 min kanske. Jag blev ganska snurrig och ville inte att Clifford skulle bli less. Kanske lite mera idag? På vägen hem var det två killar som gick bakom oss.. Tror aldrig att Clifford har varit så nyfiken på någon, någonsinn!! Han tittade bak hela tiden. Jag korrigerade, vi gick på, men så smygtittade han igen och igen. Vi gick över vägen och han klarade inte släppa dom med blicken! Jätte konstigt.. Jag stannade och väntade tills de var en god bit ifrån oss och började gå hem. När jag kom till lägenheten visar det sig att de bor granne med mig (den ene killen i samma hus, tror Peter känner honom..) den andra i huset brevid! Hoppas dette inte kommer fortsätta. Är ju så tröttsamt!

Är det någon som vet vart man kan köpa hundbäddar i hårdplast? Jag vill ha en sån till Clifford som han kan ligga i på dagarna :) Alla jag ser är små (typ chihuaua storlek) eller till valp, jag måste ju ha en som passar. Jaja. Skall inom Granngården sen om jag hinner, annars tar jag det imorn. Är verkligen tecketid nu! Vitt i gräset och kallt för den lilla gubben. 
Fick sms av Peter igår, han hade klubbat, rensat och fileat sin första lax och var lite stolt tror jag. Jag blev jätte glad och stolt :D Verkar som att han har det bra borta vid den Norska fjorden. Saknar, dock. Massa.
Ha en fin tisdag sötisar!!! 

Kommentarer
Postat av: ella

Har köpt en biabädd till Puma, har sett att dom har ungefär samma på Granngården, betalade ca 700 för min tror jag?



Ett tips bara, börja inte med täcket för tidigt, då kommer du alltid att få ha det på sen, jag tänker inte börja med det på Puma förrän det syns att hon fryser & sen möjligtvis efter DW pass bara för att hålla henne varm..



Puma kan oxå gå & titta bakåt när nån går där, ibland sätter hon sig & vägrar gå, inte lätt att få med 22 kg tjurskalle kan jag lova!! Men det är bara att kämpa på!



Ha nu en skön Tisdag!!

2009-10-06 @ 11:10:25
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: ella

Tänk samma med regntäcket är mitt tips, det värmer ju oxå lite & det är bättre att han får en bra & tjock päls som värmer än att behöva ha täcke jämt =)



OK, ja då förstår jag att du vill ha en i hårdplast, kan tänka mig att det är kul att göra hålet större =)



Klart du ska testa linan, kanonbra att ha när man tränar inkallning oxå =) Jag tycker det är lättare att ha sele med långlinan, annars trasslar dom lätt in sig..



Ha en skön dag!!

2009-10-06 @ 11:29:33
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Suzzie

Kul att Clifford gillade FP!! =D



Ares "kryp" var små gräsfrön, hihi!



Ha en fortsatt trevlig dag <3

Kramar

2009-10-06 @ 12:00:25
URL: http://armon.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad skoj att du börjat testa FP! :D



Och tack för den fina kommentaren på bloggen! :D Tarox tackar och bockar ;) Cliffan är inte så dålig han heller, en riktigt skönhet!! ^^



Men som sagt, börja boomba med bilder ;)

Kram Kram

2009-10-06 @ 14:22:42
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Hanna-Karin

Jag köpte min bädd på huveröds men det finns på Hornbach med. På huveröds fanns massa storlekar.

2009-10-06 @ 19:58:25
URL: http://metrobloggen.se/hk
Postat av: emelie

harald nyborg har iaf haft såna i hårdplast innan. kanske även granngården men inte säker?

2009-10-06 @ 23:33:41
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Linda & Azi

Kul med hemmagjord FP ;D Azi gillar ej sånt, haha. Mallig tant ;)

2009-10-08 @ 12:20:20
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback