Onsdags-myyyys

Ja, för se som inte kollar bloggar så tidig så är det en film på Clifford i inlägget under. Måste ses tycker jag. Han ser så gullig ut där han springer och busar.

Jag öppnade ett svenskt bankkonto igår :D Nu har jag samlat på mig MÅNGA vuxenpoäng nu, försäkringar, konto och ägen lägenhet. Oi oi oi. Nu är jag inte bara vuxen i huvudet utan även på papper! Sug på den ni ;) Känns inte som man är 22, känns som att jag har levd längre :P Tack kära "svärmor" för all hjälp jag får av dig! Du är underbar!!!

När jag kom hem hade jag (eller Clifford egebtligen) fått paket på posten. Halsbandet hade kommit! Helt svart, 5 cm tjockt och läckert måste jag säga! Tog kort, men hade inte tid att lägga in dom igår (skall ta lite flera kort idag som är lite bättre). Tog lite kort på mig och mitt "långa" hår också. Känns som att det växer MYCKET varje dag nu. Nu kan jag fläta inbakadfläta på riktigt, och det faller inte ut på en gang. Yay ;) Glömde ju att klippa klorna efter vi hade ätit då jag hellre mysade i soffan lite inan promenaden :P

På väg ut fick jag et sms av Peter, han skrev "6 dagar i Erfjord och så blir man av med tummnageln! Ajajaj!". Ajaj säger jag också! Ville höra lite mer så jag fick ringa upp honom. Hördes inte kul ut! Han hade klämd sin vänstre tumme mellan ett kar och en vägg (om jag uppfattade rätt) så blodet sprutade och han var tvungen att åka till läkaren några mil borta. Där plåstredes han och skall komma tillbaka om en vecka. Stackars plutt!! Det gjorde visst svinont (kan jag tänka mig) och han får tyvärr inte jobbat lika bra i början.. Men det går över och han överlever mad alla fingrar kvar på handen i alla fall. Såna grejer kan ju gå riktigt illa. Var rädd om dig!!! Vill ju att du skall komma hem med alla lfingrar och tår kvar ;) Var väldigt gott att prata med honom, gott att höra hans röst och veta att han har det bra där borta. Dagarna går fort för honom med och han blev väldigt glad när jag berättade om Clifford och hur duktig han är. Lovade att baka pizza-giflar/bullar när de kommer hem 23 okt!!! Då skall han berätta mer. Ville inte lägga på luren, men det blir dyrt att prata länge. Saknar mycket i alla fall.

Fortsatte på promenaden med duktiga Clifford. Hade sele och spårlinan på hela tiden. Han gick fot och var jätteduktig! Lite nyfiken på de som åkte rullskidor, men det var jag med ;) Hundmöten gick JÄTTE BRA!! Fick tre hundmöten och jag tog det lungt varje gång, så det gjorde Clifford med. Gott att veta att han "bara" kollar läget och inte springer bort när han ser en hund. Jag får mer ock mera hopp för varje dag som går. Trodde att han var en "lost cause" när jag fick honom, men gud vilken framgång vi har gjort på bara några månader! Elisabeth sa det bäst! Hon sa att nu är det en fröjd att gå med honom och det gör hon så gärna! Förut ville hon hjälpa till men hon tyckte det var jobbigt att han drog så mycket och inte lyssnade. Nu drar han inte ett dugg (och om han provar gå före nyper hon honom i rumpan, då ger han sig) och han lussnar, tar kontakt (som ni kan se på filmen också) och håller sig nära/sticker inte iväg. Ååååh, det är så härligt att höra!! Vet ju att hon inte hade sagt så om hon inte menade det till 100%! Har dock sagt att de gärna får ha med koppel, även om han får träna på att gå lös. Är gott med lite säkerhet :P

Idag MÅSTE jag tvätta kläder (har även bookat den dåliga tvättstugan bara för att ha sängkläder till mina underbara gäster) och städa hela lägenheten inför imorgon. Skall ta ned och hänga upp lite nya bilder så inte farmor och farfar får ont av att vara i min lägenhet (och jag undviker att ha lååååånga debatter ;)) Hoppas Clifford sköter sig och att farmor och farfar inte blir överfallt. Som farmor säger (bara på norska) "Jag är inte överförtjust i hundar, men de är så himla förtjust imig!" och Clifford älskade farmor första gången de träffades när han fortfarande var en jobbig och busig valp. Nu skall de få se skillnad nu ;)  


Tänkvärt
Just for today, I will count my blessings.
Just for today, I will not worry.
Just for today, I will not be angry.
Just for today, I will do my work honestly.
And, finally: Why just for today?

Bryr mig egentligen inte om sån där new-age grejer, men detta var fan bra sagt!! Fina regler att leva efter :D

Kommentarer
Postat av: ella

Haha, ja vi bor i samma land men ibland undrar man juh ;) Skit väder! Önskar att det kommer ordentligt med snö eller ingen alls!



Ha så kul med tvätten, har inte lyckats boka nån tid än =( Högen bara växer!



Ha nu en riktigt bra dag!!

2009-10-08 @ 11:49:50
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Hej :)

Ja det är alltid kul med lite sällskap på träningen också :)



Ogillade pipisar förut jag med, men det funkar kanon på Deamon. Får upp motivationen hur mycket som helst!

2009-10-08 @ 12:08:37
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej

Tittar bara in.

Om du besöäker min blogg så lämna gärna ett spår efter dig.=)

Ha en bra dag.

2009-10-08 @ 12:10:26
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Vad gulligt med sådana teckningar! :) Ser nu att du har piercing i näsan å sidan om ögat, vad nu heter de? :) Jag har 4 st å industrial. Har haft en til under läppen, men jag tog bort de för att se bättre ut i praktikbesök (första dagen), så läkte den på en gång :S Även haft ögonbrynet, hihi. Jag vill ha vädurtecken som tatuering, men med taggar på typ, för allt svårt jag gått igenom i livet. Vädur är en envist tecken, så jag har klarat mig genom taggarna :)

Ja, det är ju bättre att boka tid hos "kändis tatuerare", så får man bra reslutat men så får man räkna med enorm kö :D



Ja, mkt planering, men de blir skojskoj! :)

2009-10-08 @ 12:53:40
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: ella

Haha, ja jag är nog lite mer avis på dig som har ett jobb även om jag har det jäkligt bra just nu ;) Bävar för den dagen när jag måste börja jobba på allvar.. Men det kommer att synas i plånboken, nu ekar det bara tomt där för det mesta, student liv, njaa inte så kul..



Ha en skön dag & se till att ha en riktigt skoj prom sen, ju mer man leker desto starkare band får man =)

2009-10-08 @ 15:45:12
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

septum, vill jag verkl ha! :D ohh ! :D men mormor skulle döda mej, och så har jag medousa så... lite arghh, har en falsk ring runt näsan ibland när jag har lust och ej vistas me familjen haha ;)



när gjorde u första tatueringen? är de ont? :$

2009-10-08 @ 21:30:04
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Gulligt filmklipp! :) Kul att han även lyssnar på de andra! :)

2009-10-08 @ 22:42:35
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Lotta

Svar på kom: Haha ja och det var precis så det var också! xD Gud så jobbigt han tyckte det var! ;) Jag hade extremt svårt att få honom att sitta/stå/vara still!

2009-10-09 @ 00:43:29
URL: http://lotta1990.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback