Överskott?!

Känner mig så fruktansvärt pigg på morgonen nu, upp kl 6, ut med Clifford som fick springa av sig i sin ägen takt i omlag en timme, åt frukost och gick till jobbet. Det är runt 90 min somj ag har gått och brukar gå varje morgon. Jag känner mig jätte pigg när jag kommer till jobbet, sen setter jag mig ned i stolen och *smack*, jag blir jätte trött. I dont like at all. Nog om det där tråkigt jobb gnället. Clifford har varit bra och vanlig helt sen lunch på måndag. Det är jätte bra. Jag låter han springa mer och mer, han får själv känna av när han skall lugna ned sig ;) Jag är ju där om det händer något.

Elisabeth frågade också om Clifford hade blivit smalare. Nu börjar jag nästan få dåligt samvete. Skall ta kort på honom från lite olika vinklar. Han ser ju inte jätte smal och tunn ut, men har fått smalare midja :D Och mera muskler i låren. Ganska snyggt, men Clifford är ju en snygg vovve ;)

Lite katt bilder, lovade ju det för ett tag sen :D

Nina och Clifford


Tingeling og Clifford. Svansen är det finaste på hunden vet ni ;)


Jättemörk, men Tingeling och Clifford hälsar ;)


Suddiga Clifford med sin bandash. Fina killen!!

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Clifford är snygg han! :) Vi upptäckte att Bamse hade gått ner i vikt.. Det beror på att vi inte har ökat mat.. Så det gjorde vi :) Vi har ju börjat köra DW osv, då måste man ju öka hans mat.. Det glömde vi skäms Kanske behöver du också det? :)

2009-10-29 @ 09:41:37
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissi

här är det tvärtom, Skillz har blivit en riktigt tjockis. :P har några kilo övervikt, men det är ju snabbt ordnat. jag ser hellre en hund som är lite för smal och muskulös än småknubbig. men lagom är ju alltid bäst :)

2009-10-29 @ 12:20:47
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Hihi, Azi gick ner i vikt förut för jag gav henne lite för lite mat då hon motionerar mycket, och så har jag ökat hennes mat, utan att väga ett tag - ops hon väger nu 2 kg för mkt, hon ska helst väga 24 kg, men 23 o 25 går bra. Så det gäller att hålla koll på hur mycket Azi får. Hon är äldre nu så hennes vikt lätt går ner och upp, knepigt :)



Söt Clifford är med katter, skönt att han går ihop med katterna :)



Ja, hoppas allt ordnar sig md Cliffords hälsa!

2009-10-29 @ 17:19:22
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Tack taack :) Ja, det är kul när man ser resultat av all träning!



Nej, ''Hit'' är mitt tävlingskomando, då ska komma till mig som en oljad blixt och sätta sig rakt och fint på min vänstra sida (som du ser på filmen) Fast behövs det i vardagen att jag vill ha in han på vänster sida fort, för att tex gå fot vid ett hundmöte eller annat, så kan det användas i vardagen också. (Har nog bara hänt ca två gånger!)



I vardagen använder jag komandot ''Kom hit'', då ska han bara komma till mig fort. Inget krav på att han ska in på vänster sida alltså.



Om jag bara vill att han ska skynda sig och tex är långt bakom så säger jag bara ''Kom'', då behöver han inte ens komma till mig, han kan lika gärna springa förbi mig.



Det har tagit sin lilla tid att träna in dessa tre komandon, och det är svårt för hunden att skilja på dom, men det är det värt :) Speciellt om man vill tävla!



2009-10-29 @ 17:37:51
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Glömde å svara på din fråga för längesedan; Jag gick aldrig till AF, haha, orkade ej den morgonen, men ska nog t öppethus imorgon om jag orkar ;)

2009-10-29 @ 18:12:46
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Okej då är det en annan sak :) ja så sant, se bara på mig som glömde öka hans mat! :p

2009-10-29 @ 19:52:11
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Ella

Härligt att han kommer överens med katter =) Söta bilder!

2009-10-29 @ 20:49:20
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad kul att han kommer överens med katterna! :)



Han är verkligen en riktig snygging Clifford! Skicka honom en puss från mig och Tarre (som vanligt) ;)

2009-10-30 @ 16:03:28
URL: http://lotta1990.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback