Stolt tjej!!

Tack Linda (http://deamon.blogg.se) för de underbara kängorna jag fick köpa och för ditt tålamod när banken strulade. Jag är verkligen SUPER nöjd!! Goda och varma och passar perfekt :D Nu klarar jag mig hela vintern med varma fossingar :D



Gissa vem som gick "lös" igår? Bullen!! Hittade en spårlina när pappa och May-Britt var här, så jag tänkte "finders keepers" och tog den :D Läste i Ellas blog (http://ellapuma.blogg.se) att de hade varit ute på en långpromenad med spårlina så Puma kunde springa lite extra. Tänkte att en sådan grej kunde vara något för oss också, så kan Clifford och jag öva på att han kan vara lös. Trodde ju att linan kom att vara utsträckt hela tiden, att Clifford kom till att vara 15m före eller efter mig hela tiden. Men nej! Han gick i princip runt mig hela tiden. Det mesta han var före mig var kanske 5m!!! Han kom varje gång jag ropade på honom (och fick belöning) och jag gjorde mitt bästa för att inte dra något i linan (gjorde detta en eller två gånger när det kom en bil på vägen hem) annars gick jag bort till honom när han inte kom. Det gick så fantastisk bra! Och han gick fot hela vägen hem!!! Jag är så oerhört stolt!!! Hundmöten gick bättre nu än de brukar (ROLIGT eller hur) och han var inte intresserad av löpare eller andra som promenerade nära oss! Det varmade mitt hjärta kan jag säga!
Han var i alla fall trött när vi kom hem...


Hade verkligen en fullbookad dag igår. Gött egentligen.
Fick mail av mamma att hon hade lite dåligt samvete för at hon inte besöker mig, men hon är rädd för hundar och då är det lite svårt för henne. Jag sa att jag inte kan lämna bort Clifford varje gång hon vill komma, men att jag förstår om hon är rädd och jag vill inte tvinga henne att vara i samma lägenhet som Clifford om hon skall må dåligt av det. Hon vill dock komma ändå, hon fattar att Clifford kommer stanna kvar ett bra tag och att hon får lära sig att lita på honom. Bra mamma! Tycker att hon är jätte tuff! Är inte lätt för en som är hundrädd att umgås med en amstaff (med alla förutfattade meningar som hon har om hunder generellt).  Hon blev biten av en golden när hon var yngre (15 år kanske) och är rädd för alla hundar. Hoppas verkligen att hon vill komma till oss, jag skall göra mitt bästa för att hon skall komma i alla fall. Saknar min mamma!
Clifford kom in till mig i vardagsrummet efter att jag hade ätit middag. Sötnosen! Ser ut som att han har 1km långa klor, dags för vecko-klippningen... Vilka mega tassar han fick... Ser inte ut som min lilla bulle!!!



Satte igång med brödbakandet efter våran asbra promenad. Bakade när jag såg på Ugly Betty (som jag saknat så mycket). Efter House var klart tog jag en dusch och njöt sedan av mina härliga rundstyckor, eller vad fan det nu heter.. Små bröd? Det heter rundstykker på norska i alla fall ;) Gott var det. Varmt nybakat bröd med drottningsylt och kvällsro te. Nom nom nom!

 

Tack för tipsen om bäddar!! Fick tips av Emilie (www.prickig.se) att de hade hårda plastbäddar på Harald Nyborg (som ligger i Borås yay) Och jag hittade på en gång!! Skall fråga "svärmor" om hon kan skussa mig eller om farmor och farfar kan skussa mig i helgen (om vi hittar, jag är ingen bra på att hitta med bil :S)



Äkta artister kan sjunga bra live också :P Känner mig så "tjejig" för att jag tycker denna sången är fin. Mest pga rösten, men ni hajjar kanske ;)
http://www.youtube.com/watch?v=vDv64RaKbCM


Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Härligt med framsteg! :) Jag är verkligen förtjust i Clifford, så fin! :) Okej, det med Norge låter jobbigt.. Verkligen synd att det är förbud där :/

2009-10-07 @ 10:10:37
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissi

vad tråkigt att din mamma är hundrädd. :( jag tycker det är jättejobbigt med hundrädda människor, man får nästan lite dåligt samvete för att man har hund även fast det är ens egna beslut såklart. min mammas sambo hade värsta fördomar om hundar som Skillz, han trodde han skulle ha ihjäl hela familjen när vi tog med hunden dit första gången. Nu är han nästan galen i Skillz och blir jätteledsen när vi inte tar med hunden dit. :P

2009-10-07 @ 10:26:47
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Nicole

Spårlina e kanon att ha och kolla om hunden klarar av att vara lös, Alfons tränade jag mycket med spårlina när han var yngre.



Guuuud va sugen jag blev på att klippa hans klor :D:D:D Hahaha!

2009-10-07 @ 11:34:15
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Suzzie

Kul att Du kunde ha Clifford "lös", det tar sig =)



Tråkigt med Din mamma, men jag är helt säker på att om hon bara tog sig i kragen och lärde känna Clifford så kommer hennes hundrädsla bli bättre =)



Klorna, klart de ser långa ut när han har tassarna sådär, blir som på kattklor, de liksom spärras ut. Här klipper vi klorna två gånger i veckan på hundarna, men de ser också skitlånga ut när de "spärras ut" sådär =)



Ha en fortsatt bra dag söta Du! Kramar <3

2009-10-07 @ 12:03:10
URL: http://armon.blogg.se/
Postat av: ella

Kul att det gått bra med linan =)



Vad duktig du är som bakar eget bröd, är alldeles för slö för att göra det måste jag erkänna ;)



Ha nu en skön dag, lovar att berätta om böckerna är bra sen =)

2009-10-07 @ 12:10:48
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Vad kul att kängorna passade :) Lammulls sulorna är underbara!



Tack för kommentaren :) Kul att folk blir peppade av våran träning!

2009-10-07 @ 12:15:08
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men gud vad kul! :D Själv har jag ju också inkallningsproblem, men det tar sig! Hoppas det fortsätter gå framåt för dig också :)



Och kul med bilder! ;)

2009-10-07 @ 18:18:39
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: emelie

åh så fin han är! :) och duktig med! vi brukar också köra med långlina ibland, när jag orkar. ;) väldigt praktiskt!



skicka gärna över lite bröd. ;) jag är värdelös på att baka, blir aldrig bra tyvärr.



hoppas ni hittar en bra säng, dom var ju inte så farligt dyra där heller.

2009-10-07 @ 22:51:33
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Sophie

Vad fin han är =)

2009-10-14 @ 09:30:15
URL: http://kallenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback