♥T a c k s ö t n o s a r ♥

Tack för alla fina kommentarer! Det var kanske inte dödsfarligt det som hände igår, det värsta var väl chocken Elisabeth fick och att jag inte var där. Hon kom på en kopp kaffe på kvällen och vi pratade om det som hade hänt och hon kommer inte klara släppa denna blick hon fick av Clifford. Hon sa även det "Hoppas du aldrig får se det för det var helt hämskt!". Det är ju inte så kul att höra, tycker så synd om henne. Clifford kommer säkert inte ihåg det, men hon kommer ju tänka på det varje gång som hon hämtar Clifford (i alla fall i början). Hon är ju rädd för att det var hennes "fel", att hun var skuld i att Clifford blev så glad och att han därför inte fick luft när han hostade. Vi vet ju som sagt inte helt vad som hände, men jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Fick besked om att jag skulle behandla honom som vanligt, för han verkar ju helt normal. Lite trött var han igår, men det blir ju även vi människar när vi har varit med om något konstigt, varit hos farbror doktor och tagit blodprov. Han er helt ok i magen och det är väl där man kan märka felen först (diare osv). Vet inte om det är bra eller dålig just nu, att något sånt bara händer... Och att det inte beror på annat än att kan hostade när han var extremt glad och uppa i varv. Skall tillbaka om två veckor och ta ultraljud på hjärtat, de sa att det var bra för att försäkra oss om att det absolut inte är något. 3000,- för det, men då VET jag ju att det inte är något fel (evt vad felet kan vara). Hoppas min försäkring täcker det bara, eller lite av det i alla fall. Gott at det är värt det, Clifford är värt alla prov och var enda lilla krona, det är inte det jag menar. Det verkar bara lite som att vetrinären tror att jag har röva full av pengar och att det inte alls är mycket pengar. Det är det som irriterar mig. Nog om det.

Hoppas ni hade en fin dag igår! Jag skall lägga det där spåret när jag kommer hem från jobbet, blev ju inget sån igår, bara mys i soffan. Skall lägga spåret när jag kommer hem från jobbet, äta middag och gå ut med Clifford direkt efter det. Måste ju ned til Blåstjärnan på kvällen och betala den räkningen, blev så mycket strul igår. Jag missar ju Ugly Betty idag, säkert, men House kl 21 skall jag se!!! Nu är det bare onsdag och torsdag kvar, sen kommer den långa natten när Peter kommer hem. Kommer inte klara sova ;)


Jag har blivit utmanad av Mimmi (och Bamse ;)). Tar mitt äget namn, då C är lite svårt. Alla svar skall vara på samma förbokstav i ditt eget namn. Inte fuska nu :P

1. Vad heter du: Silje
2. Ett ord på fyra bokstäver: Sitt
3. Flicknamn: Sandra
4. Pojknamn: Sune
5. Yrke: Snickare

6. Färg: Smaragd-grön (eller svart :P)
7. Klädesplagg: Sockar
8. Mat: Spagetti
9. Sak i badrummet: Skrivbord  
10. Plats/stad: Södra Torget i Borås :P
11. En orsak att vara sen: Somnade?
12. Något man skriker: STANNA!
13. Film: Snövit och de sju dvärgarna
14. Något man dricker: Saft (eller sprit :P)
15. Band: slipknot?
16. Djur: Sparv
17. Gatunamn: Söderkullagatan
18. Bil: Skoda
19. Sång: Say say say


Jag utmanar... Hehe. Ja, 4 stycken som vill får en puss av Clifford om de svarar ;)

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Hoppas verkligen att det inte är något fel.. Haha du längtar verkligen ser jag :)

2009-10-20 @ 10:02:03
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Det finns att få tåg på här i Söderhamn där jag bor blev mest nyfiken när det kom i paket så där ;) haha!



Usch, det där lät inge kul! Jisses, vad pengarna rusar iväg hos veterinären...

2009-10-20 @ 10:23:25
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Usch, förstår det... Hoppas allt ordnar sig!



Söt du som längtar tills Peter kommer hem, hhih.

2009-10-20 @ 10:25:39
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Såg din kommentar nu ang 18 okt, vad gullig du är. Tack, det är bara roligt då jag älska har svåra utmaningar och träna hundar i svårare grad, då blir man så glad av resultat sen :) Kan tänka mig och ha en till döv hund, men inte nu, men nån gång senare i livet :)

2009-10-20 @ 11:05:32
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Ja ibland är det svårt att alltid tänka positivt!

2009-10-20 @ 11:31:32
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Vet att jag har frågat men frågar igen för jag har glömt vad du svarade, haha.. Har du bilder på Clifford som valp?

2009-10-20 @ 11:58:11
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hoppas att allt går som det ska, skicka en riktig blötpuss till Cliffan från mig och Tarre! :)



Svar på kommentar:

Visst är det skoj med folk som bråkar, man får sig ett riktigt gott skratt alltså! ;) Sen är jag och Jonas lite mysiga av oss, så vi vill ha det lite mörkare och mysigare liksom :D Gillar tapeten skarpt, men det kan som sagt bli lite för mkt mönster ;/

2009-10-20 @ 14:33:31
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Lotta

Oj just det, glömde ju att svara på frågan angående valpen ;D Parningen kommer förmodligen äga rum tidigt i vår, alltså runt mars/april. Och sen kommer valparna vara leveransklara i början av sommaren :) Längtar !! ;)

2009-10-20 @ 14:34:59
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Tina & Miracle

Otäckt det som hände, men tur som var så var ju han OK efteråt men vi får ju hoppas att han är OK hela tiden framöver också.



Jag vet, veterinärer ska vara sååå jäääkla dyra!! :(

2009-10-20 @ 20:50:32
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Okej synd att du inte har bilder på honom som valp.. Men ja han var säkert väldigt söt som valp :D

2009-10-20 @ 23:17:14
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback