Tisdag

Den dagen gick ju snabbt!! Allt går slag i slag hemma i alla fall och det är ju hur gott som hälst! Elisabeth hade varit så försiktig så när hon hade hämtat Clifford. Hon är ju så gullig. Det hade gått jättebra på promenaden och när jag kom hem var han ju som alltid :) Eller han hade "dödat" en kartong som jag hade lagt i en papirkasse, men förutom det var han som alltid. Glad som bara den! Min söta plutt! Hade en vildsvinklöv i kylen som jag tog med ut och lade ett spår i den pytte lilla skogen brevid mig. Inte långt.. Kanske 20 meter. Clifford och jag busade massa och gjorde lite kommandon före vi gick mot spåret. Tror han känner på mig att vi skall något kul för jag merker att han blir jätte intresserad när vi närmer oss spåret :D Gav kommandot "spåra" och sen gick det hur bra som hälst! Han fick lite för god fart i slutet och gick förbi klöven, men kom tillbaka på två röda! Jag ville ju att han skulle ta den i munnen och berömde som en tok! Han ville bara slicka på det smaskiga inuti klöven ;) Grisen! Nöjda och glada knallade vi hem och jag gjorde middag till oss båda :D

Åkte ned till veterinären i går för att betala min räkning. Hon som jag tyckte var så otrevlig var där idag med, men nu var hon ju hur snäll som hälst! Kanske jag som bara missuppfattade. Jag fick täckt nästan hälften av kostnaderna (gött) och så täcker de lite på ultraljudet som kommer också. Köpte även en dekal som sitter på dörren om att det är hund i lägenheten, tillfelle brann eller något annat otäckt. Eller jag köpte en åt Elisabeth och hon köpte en åt mig (söt). När jag kom hem kollade jag närmre på räkningen och där stog det att de hade undersökt honom för "epelepsiform kramp". Hon sa ju att det inte var det ju?! Frustrerad nu... Någon som kan förklara? Kanske det är så att de har undersökt, men det inte var det, bara att undersökningen "kallas" det? Jaja. Hoppas hon ringer imorgon med provsvaren!

Clifford ger mig såna här el-chokar när han ligger i soffan med mig. Eller jag tror att det er filten han ligger på som gör det. Ont som fan. Och tillslut ville han inte ligga nära mig för att han ble skrämd varje gång det hände. HAHA

EN BRA NYHET! Jag blir så stolt av mig själv! Har blivit SÅ mycket bättre på att rosa Clifford när han gör rätt och på att varje NEJ skall ha ett JA/DUKTIG. Går han inte fot kommer ett nej! när han kommer in till min sida berömmer jag med en gång! Har även tästat med att ge godis som avledning när vi får hundmöten också. Det var lite krystat i början då jag inte visste hur jag skulle fånga hans uppmerksamhet utan att fåna mig och håppa runt. Men jag har börjat prata med honom, låta lite som jag brukar göra för att få hans uppmerksamhet och berömmer hela tiden när han ser på mig (och säger nej om han tar bort blicken). Så jag skall fortsätta med det. Blir lättare och lättare för varje gång! Ville bara dela min framgång med er ;)
Och nej.... Nu är det inte många dagar kvar till fredag natt ;)

Kommentarer
Postat av: Cissi

sv: Vad kul att det går bra med spårandet! :) Ja, jag hoppas verkligen det. Är "bara" 20 timmar i veckan, men det klarar jag mig på. Och då kan jag jobba samtidigt som jag får tid till Skillz också. :)

2009-10-21 @ 09:25:03
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Ella

Vad kul att spåret gick bra!!



Tycker du ska kolla ordentligt med Vet vad dom kollade när C var där iom att du inte själv var med så att dom kan förklara ifallatt det händer igen!



Kul att kontakten oxå börjar funka, godis är bra till mycket =)



Ha en riktigt bra Onsdag!!

2009-10-21 @ 11:18:17
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Vad kul med spåret! :)



Kul nyhet du delade med dig, duktig du som har kommit långt med Clifford på kort tid :) Fortsätt så, Silje! :) Vad ska du och Peter göra i helgen?

2009-10-21 @ 11:20:07
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Cissi

sv: ja precis. :) jag jobbade som städerska på hotell förut, då jobbade man 4 timmar om dagen. perfekt när man har hund. :D det kanske hade varit något att söka också, för både dig och mig. :)

2009-10-21 @ 11:32:47
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Cissi

ja men sådan är jag med, jobbar hellre med kroppen än med hjärnan. nä, det var en kompis som skulle sluta, så då var jag snabb som fan att ringa. :D jag vet, jag är också jätteblyg när det gäller sånt. måste "samla mig" i flera timmar innan jag ringer på ett jobb. men du kan ju prova att maila alla hotell i din stad, och se vilka som svarar. :)

2009-10-21 @ 12:12:39
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Ella

SV: Ok då är jag med igen.. men kolla iaf när du pratar med henne, det kan ju ha varit så att dom undersökte för det & att det är därför det står med ifall att det händer igen så att dom vet att det inte är det..



Frolic är bra, Korv brukar oxå vara poppis =)

2009-10-21 @ 12:52:06
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Suzzie

FÖRSTÅR att Din svärmor blev rädd och chockad, vet inte hur jag själv skulle ha reagerat. Men jag håller tumamrna att det "bara" var det där glädjerycket som orsakede det, så det inte är nåt farligt. FINA bilder på er förresten!! <3 Han är så fin, "lille" Clifford! Hoppas ni får en fin kväll <3 Massa Kramar

2009-10-21 @ 14:46:42
URL: http://armon.blogg.se/
Postat av: Cissi

ja, det får du gärna göra. :) hojta till när du har kommit på vad sidan hette då. :P

2009-10-21 @ 15:36:28
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Kul! :) du måste verkligen vara stolt!

2009-10-21 @ 18:20:23
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback