Trött!!

Shit vad desorienterad jag blev när jag vaknade.. Jag fattade ingen ting när jag streckte på benen och de hamnade utanför sängkanten?! Såg inget för det var så mörkt, kände bare en varm Clifford som gosade vid min höger sida... Jag har tydigen blivit bufflad i natt! Åt vänster, sen mera vänster osv tills jag låg på tvärs i sängen! Clifford ville kanske ligga helt tätt intill mig och jag har säkert flyttat lite på mig varje gång (varför vet jag inte, det är ju mysigt att ligga tätt....) Fattade lite när jag vaknade i alla fall. Usch! Imorgon är det sovmorgon (längtar). Hoppas fm & ff också vill sova lite längre imorgon. Typ 9 är bra :)

Här har ni två bilder att njuta av så länge. Clifford ville inte posa, så blir töntbild på honom. Jag vill posa, så nu får ni se hur jag ser ut (igen). Skriver mera sen, måste äta lite och få i mig lite kaffe först ;)




(Åååh, de spelarr The Killers på radion... Från förra albumet, sams town heter den väl. Påminner så mycket om Peter och mig ifjol. Hörde BARA på The Killers och John Meyer då :P Massa goda känslor ;))


Det hände inte så mycket igår, om jag skall vara ärlig. Jag var ju "tvungen" att städa och tvätta kläder så det ser lite fint utt till farmor och farfar kommer. De kommer när jag är klar på jobbet, så jag har inte tid att städa idag när jag kommer hem från jobbet heller. Jaja. Det ble att cykla hem i regn och hagel igår. Hade inga regnkläder eller bakskerm på min cyckel så jag ble lite blöt kan man säga. Det brann på låren, kallt var det! Så jag sorterade tvätt och gick ned med den, gjorde lite mat och ned i tvättstugan igen, borjade städa och damsuga, åkte till affären med Clifford, hämta tvätten (som inte sår ren ut.. Dumma tvättmaskin! Skall aldrig tvätta i den mera!) och långpromenad med Clifford. Allt detta på tre timmar!!! Lite duktig var man faktisk! Diskade och duschade när jag kom hem (inte samtidigt, haha) och sen var det bara att lägga sig. Poff så var den dagen över!

Blev jätte irriterad på Clifford och mig själv på promenaden. Nu har han ju varit på "koppel lösa" promenader hela veckan så det var inte så roligt att gå fot i koppel igår. Blev en del skällande från min sida och en frustrerad Clifford. Jag har blivit MYCKET bättre på att säga till när han är duktig, och på att bruka ord när han inte är så duktig. Känner mig lite dum när jag går där och pratar med honom, men orkar inte bry mig. Känner ingen där jag bor ändå så det är inte så viktigt om de tycker att jag är knäpp eller så där. Halsbandet funkar asbra också. Lättare att "guida" honom med ett tjockare halsband! Nu hoppas jag bara att han är snäll när vi får besök och att han inte blir knasiga Clifford. De "gamla" luktar ju så gott vet ni, och är mjuka och goda. Skall bli gott att höra härlig trønder-norska också, finaste dialekten. Deras röser är så fina och påminner så mycket om barndomens ljuva år. Farfar brukade alltid läsa böcker för mig, därav min läser glädja. Åååh som jag ser fram emot denna helgen :D
Vad skall ni göra då? Några planer, eller bara ta det som det kommer?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilka snyggingar ni är! ;)



Återigen tack för de fina kommentarerna! ;) Jag tror nog inte du ger honom för lite mat, om inte annat skulle du ju märka det över revbenen isf :)



Ge Cliffan en blötpuss från mig! ;)

Kram Kram

2009-10-09 @ 11:44:07
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Olga

Jo, hehe, det är härligt med snö!



Vi har 3 st hundar som sover i sängen och man har legat på alla möjliga konstiga sätt då man vaknat. Men det är så mysigt att sova med dem!

2009-10-09 @ 13:03:41
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Tack för din fina kommentar :)



Kameran följde med idag men tyvärr dog betteriet men några bilder hann jag få :) Så håll utkik!

2009-10-09 @ 16:56:10
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Maria

Han blev ju skitsnygg i nya halsbandet =D Men du, jag efterlyser bilder på din sleeve ;) Har försökt å kolla vad det är utan framgång, haha^^ Så mer foton på dig =P

2009-10-09 @ 21:38:05
URL: http://melkersson.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Härligt :) jaa det är kul med vänner med hundar på besök! :) kul med sällskap :p

2009-10-11 @ 00:40:41
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Haha, ja det är nog jätte härlig i vintern! ;D Ser hur mkt Bamse älskar att dra Martin på inlines ;) Ja, det är så mysigt här. Åker hem på onsdag/torsdag hihih. Var på hund träff idag 3 timmar, mys oxå. Vad har ni gjort?

2009-10-11 @ 15:44:56
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ahhw tack :D

Jo han är så söt. Dock blir han lite sur på dem då det spottar och fräser åt honom, så han kan häva ur sig ett dovt litet morr då och då när de kör bort honom ;D

2009-10-12 @ 09:48:35
URL: http://lotta1990.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback