Dubbel post

Postar här och i den gamla. Jag tror jag gillar den nya bäst, den är helt klart snyggare än vad den gamla är :P
 
Igår gick jag ut med Clifford direkt efter jobbet, eller jag packade med mig märjbenet från söndag och ostbitar ocg sen gick vi iväg till skogen. Pappa ringde mig, det var fint. Vi sickar ofta mail och sms, och så ringer han mig några gånger i månaden. Det tyckler jag är jätte fint! Mamma är inte lika duktig, men hon har mycket att göra. Hon ringde i söndag och sa att hon ville börja ringa oftare. Mysigt!
 
I alla fall, Clifford skötte sig bra när jag pratade i telefonen och vi gick upp mot platsen där jag ville lägga spåret. Satte Clifford vid ett träd lite bort från där jag var och härmade det Paula visade mig på träffen. Vi tränade lite lydnad i några minuter och gick mot spåret. Tror att jag inte skall lägga mitt i skogen nästa gång. Det blev MÅNGA luktar på en gång och Clifford gick upp i varv som bara den! Fick lugna ned honom lite och sen sade jag "Spåra" och vi började. Var ett ganska kort spår och han var lite off i början men hittade fram till märjbenet med ost i! Nu får jag bli hårdare på att avsluta riktigt. Glömmer det några gånger när vi tränar. Säger nästan alltid bara "så, fot" eller liknande. Nu får jag säga "slut" eller något så han fattar att det är slut! 
 
På vägen hem fick Clifford gå lite bak mig och nosa i gräset utanför lägenheten. Jag gick kanske 2 meter framför honom och såg att det kom några killar (typ 18/19 år kanske, turkar tror jag) och började stirra som fan på oss. Jag tog några steg bakåt och vände mig mot Clifford (från dom). Dom passerade mig och gick mot Cliffod och stirrade mera och sen började kille nr 2 och vissla och vinka in Clifford. Jag blev JÄTTE sur och sa: "Vad fan gör du?!" och han svarade något som jag inte gick med mig så jag sa det en gång till och då bara skrattade dom och gick. Bra att Clifford endast är van med en kille (Peter) och att vi inte brukar vissla på honom eller vinka. Det är kanske inget alvarligt, men jag blir jätte arg! Jag vill ju inte att han skal springa bort till vem som hälst eller små barn som beter sig dåligt och ropar och skriker. Grrrrr! Nej jag är inte mot invandrare heller,  men det har endast varit såna tilfeller med invandrar barn eller ungdomar som skall vara på oss... En annan gång kom det ett helt gäng med barn bakom oss som frågade vad hunden hette. Jag orkade inte svara och då började om skrika namn bakom oss och kallade på hunden "Arrak kom hit" osv. Och började skälla osv. Blir så himla arg på såna folk, att föräldrarna inte kan lära barnen bättre! Jaja. Orkar inte sura mer ;)
 
I dag skall vi fortsätta med kontakövningar och lydnad. Peter gav mig en bra komplimang igår. Han sa att Clifford hade blivit så duktig på ögonkontakt på sistonde. Yay! Vad bra vi är, Clifford och jag ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback