Onsdag 14/4

Inte så mycket att skriva egentligen. Solen skiner och vi är ute på kvällarna nästan hela kvällen. Eller har varit det som senaste dagarna. Börjar få lite färg nu och fräknar!! Så himla mysigt! Älskar verkligen att få det.
Peter har hittat ett rom i Oslo så nu är han installerad där. Jobb, boende och om en månad en ganska fet lön. Jag är skit glad för honom måste jag erkänna. Känns ju onäkligen konstigt att inte ha han här OCH att han bor i "min" stad. Men jag är mycket glad för honom.
Får börja tänka på att säga upp min lägenhet. Vi pratar ju om att flytta ihop efter sommarn (typ augusti) och jag har tre månaders uppsägningstid. Kommer att bli mysigt att bo tillsammans igen. Nu vet jag ju alla "fel" som gjordes förra gången och att jag itne kommer göra dom igen (aldrig gå ut själv och bara vara hemma hela jävla tiden).

Problem nr 1, jag har blivit uppsagt och har en månads uppsägningstid från och med igår. Dvs, 13 maj har jag inget jobb här mera. Vilket igen betyder att jag skall göra allt i min makt för att hitta något nytt innan dess. Ni får gärna tipsa om jobb (inte telefonsäljare bara ;)) jag kan börja på NU. Jag kan gå på dagen om jag hittar något nytt. Så jag tar emot alla förslag med öppna armar. Jag gillar att arbeta fysisk och är relativt stark för mina 50 kg. Kan jobba dag som kväll, inne eller utomhus, både självständigt och i grupp. Är en jätte glad tjej som lätt sprider gott humör :) Vet ni om något så hör gärna av er :)

Jag längtar efter sommarn och hoppas att solen fortsättar att varma här i Borås. Clifford och jag spenderar luncharna på balkongen och solar och kvällarna på lååånga promenader. Så gott att inte ha på tjocka kläder eller handskar när man är ute på kvällarna nu. Har världens träningsverk i benen efter allt gåande, men det känns riktigt gott!











Kommentarer
Postat av: Cissi

nej vad tråkigt att du har blivit uppsagd. :( vet tyvärr inget jobb i borås (det är väl där du bor?), men skicka in ansökan till allt du kommer på. gå in på platsbanken, eller kika i lokaltidningar, där brukar det finnas en del.

2010-04-14 @ 16:25:24
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Line

Hallo søster frøken!

Håper du finner deg ny jobb fort! Hadde vært hyggelig å se deg snart =)

Kosi kos

2010-04-14 @ 22:05:24
Postat av: Silje

Hei søstern min!

Jeg kommer til Oslo snart og hilser på. Må bare fikse barnevakt først ;) Kanskje til neste helg, hvertfall til 17 mai helgen :D

Kos kos kos

2010-04-15 @ 08:21:15
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Suzzie

Hoppas hoppas Du får tag i ett jobb snart!!



SJÄLVKLART klarar ni av ett distansförhållande, jag är ju ett levande bevis på att sånt funkar, hihi.



Kramar <3

2010-04-15 @ 11:48:57
URL: http://armon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback