Torsdag 1/4

April april, ljuva april! Solen skiner och jag skall sluta tidigt idag. Hurra! Påskledigt är nästan den bästa ledigheten som finns! Hela FEM dagar borta från jobbet! Anki och jag kom fram till att vi skall sitta hemma och stirra i väggen och ha jätte tråkigt så tiden går sakte och dagarna varar och varar ;) Nej då... Hoppas på bra väder och långa promader i solen, men en termos med kaffe och kanske ett par bullar? Allt är möjligt under påsk ;)

Promenaden med Sarah och Sussie förra veckan gick över all förväntning! Sarah släppte Sussie och hon vågade att gå bort till Clifford flera gånger. De luktade på samma ställen och allt gick så bra att jag släppte Clifford jag också. Blev bra träning det där och Clifford betedde sig så himla bra! Endast TVÅ gånger var han borta på Sussie för att leka och då sade vi båda (Sarah och jag) nej och han slutade. Han kom på varje inkallning och fick godis när han var extra duktig ;) Klarade även av att avbryta hans stafferyck när han drog iväg som en bulldosare mot Sussie. JAG ÄR SÅ STOLT! VI skall ut imorgon också och gå en lång runda i skogen. Hoppas allt går lika bra denna gången också!!

Allt går bra på jobbet också, eller jag jobbade ju övertid som ett jävla svin för två vecker sen och nu har jag INGET att göra.. Så då har jag iaf tid till att blogga ;) hahaha. Adrian har semester och därför får jag inga nya jobb innan han kommer tillbaka, bara korrigeringar som är rätt soft ;)

Clifford förvånade mig när vi var uppe hos Elisabeth (Peters mamma) helgen som var. Katterna har ju blivit rätt stora nu och är inte lika rädda för Clifford, men håller sig borta stora delar av tiden ändå. Elisabeth tog nåt godis som katterna också fick (de delade) och när Clifford hade ätit upp sin och såg att Nina (katten) inte åt sin skällde han en gång jätte högt, säkert för atthan ville ha den själv... Sama när Nina fick en liten bit ost senare på kvällen... Det måste ju vara något "den är min" beteende, och jag vill verkligen inte att han skall fortsätta med det. Så vi får utsätta han för flera såna tillfällen...

Det är oerhört roligt att gå i skogen med han nu iaf, varje gång en fågel sjunger eller vinden blåser (typ) så blir han helt till sig av nyfikenhet och MÅSTE veta vad det är. HAHA. Lite irriterande, men hur gulligt som hälst ;)

Här kommer två bilder iaf, mera sen.. Får ju låtsas jobba lite ;) Glad påsk på er! Vi skall bara vara hemma och ha trevligt under påsk. Vad skall ni för något roligt?

Mig 27 mars ;)


Peter och Fredrik klädde upp Clifford i läderjackan. Tycker han ser så himla "bad ass" ut :D

Kommentarer
Postat av: Nicole

Vi blir också hemma och tar det lugnt..

Glad påsk på er!

2010-04-03 @ 11:36:59
URL: http://nicoleochalfons.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahahaha!! Se på Cliff!! Du må begynne å legge ut mer bilder!!

2010-04-08 @ 11:08:58
URL: http://jennybean.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback