Gott nyttår!! 4/1

Oi vad dålig jag har varit på att blogga!
Sanningen är att jag har oerhört många tankar i huvudet som inte har med hund att göra, eller som är något jag vill skriva om här i bloggen... Jag har lite svårt att sortera bort dessa tankar om jag först börjar skriva, så jag har bara lagt ner att försöka. MEN nu är jag tillbaka (hoppas jag).
Nej, det har inte hänt något jobbig eller sånt där, bara en massor med tankar som svirrar och håller på i mitt lilla huvud.

Det nya året har startat så vansinnigt bra! Hoppas verkligen att det fortsätter såhär. Nyårsafton firade jag med lite shopping med Peter, lagade pizza till oss till middag och efter att Peter åkte hem låg Clifford och jag i soffan och såg en film som heter "Moon". Jätte bra film! Drack lite öl gjorde jag med, og såg ett avsnitt av Sopranos innan tolvslaget. Tog på varma kläder och gick ut på balkongen och fotade lite. Clifford var så duktig, han var nyfiken men inte rädd. Sprang mellan balkongen och vardagsrummet, inne när det blev lite för mycket och kom ut igen när det var lugnare. Gott med en hund som pallar lite smällar :D
Vid ett tiden var det dags för lite UFC 105, kom i säng 03.30 tror jag.

Nyårsdagen var kald och klar i Borås. Jag tog med lilla bullen på en härlig promenad och sen åkte vi en tur till Elisabeth med Peter och fikade. Clifford fick stanna kvar hemma den här gången. Vi köpte mat från China Town på vägen hem och softade i soffan tills Peter var tvungen att åka hem. Jag var vaken till 3 på natten och såg på UFC 106... Inte smart för...

... 2 januari gick jag upp vid 9 och började diska och koka kaffe. Peter skulle svänga inom innan han skulle köra tillbaka till Norge. Trodde han hade lite mera tid, men han skulle hämta en tjej han jobbar med på flygplatsen och käka i GBG innan de åkte mot Norge. Usch, tyckte synd om honom, köra 80 mil på snölagda vägar... Drack en kopp, sa hejdå och gick sedan ut på en lååångis med Clifford. Han tycker att det är riktigt kul att busa i snön :D Synd att det är så kallt bara, han blir så kall om fötterna även om jag smörjar gott. Pillade lite hemma, var i tvättstugan. Hade tänkt att kolla på UFC 107 på kvällen men jag somnade vid 2-tiden.

3 (igår) var det bara att kliva upp och börja stressa! Jag hade felberäknat tiden lite kan man säga. Tåget till Skene gick från Resecentrum 09.00 och jag vaknade.... 08.06! På med kläder, ficka macka till tåget, dra Clifford ur soffan där vi hade sovit hela natten, på med mera kläder och stoppa alla hundgrejer i ryggan och kasta sig ut dörren! När kl var 08.25 hade jag inte kommit långt och hoppades på att bussen skulle stanna där jag stod, och det gjorde den! HAHA! Kom mig till tåget i BRA tid, tio minuter till godo och allt!!! Frulle på tåget och sen hämtade Paula (och DeDe) oss i Skene runt 9.30, det var klart för HUNDTRÄFF!
(Hundträffen berättar jag mer om sen, för nu måste jag jobba ;) Vill ju ta med ALLA detaljer och så, så jag skriver när jag har kommit hem :D)


Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Kul dagar! :) Mycket UFC ;)



Såg bilden på er hos Alfons&Sativa, så superskoj!



Nyfiken på all detaljer!

2010-01-04 @ 20:05:07
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback