Måndag 25/1

Bam bam baaaam... Silje är förkyld och gillar inte! Hata rinnande näsa och ond hals. Täpt i hela ansiktet känns det som. Inte kul.. Orkar inte vara hemma, tycker att det är så tråkigt att bara ligga hemma och glo. Kan vara "lika sjuk" på jobbet och tjäna pengar. Sitter ju bara här för mig själv och tar det lugnt ändå. Nu är det ganska lugnt så jag kan bruka lite längre tid på varje grej jag gör. Gott säger jag. Gööött!

Så nu har jag gnällt ferdig, haha!

Tänkte på en rolig grej. Eller nu tycker jag att det är ganske fascinerande faktisk, då var det inte lika roligt. Tänkte på hur hundar gennspeglar hur vi mår. Mår inte jag bra så märker jag att Clifford blir gnällig och töntig, vilket får mig att bli ännu mer irriterad och ledsen. Mår jag bra, mår han bra. Nu är det över en månad sen han hade anfall, eller som jag har märkt att han har haft det.. Tror han hade det lördagnatt när vi sov, var en liten brun fläck på täcket... Uh, jag som hade bäddat nytt och allt ;) Skämt åt sido, han verkar må bättre för att jag mår bra. När han hade MÅNGA anfall (nästan varje dag) mådde jag skit från förut, och sen ep-Clifford på det. Nä, det säger sig själv... Det är i alla fall mycket bättre nu :D

Jag ville bara dela mina tankar med er ;) Skall lägga in lite kort från mobilen sen, om jag kommer ihåg. Så får ni se något annat än text. Har förästen blivit intresserad i konst igen. Eller det intresset har ju inte försvunnit, men det har kommit tillbaka mera nu. Blir mer och mer sugen på att köpa affischer och tavelramar och rama in! En favorit just nu är Caravaggio, han är en av de bästa och mest fascinerande konstnare jag sett! Gillar denna bilden starkt (kanske för att jag är lite fascinerad av "sagan" om Judas också. Haha!) Funderar faktisk på att döpa om Clifford, eller ge honom ett mellannamn (som den svensson han är). Judas är en av de vackraste namnen jag vet om! Och man kan ju inte ha barn som heter det, usch, mobbad för livet. Gabriel är en annan favorit. Många fina namn från kristendomen (nä, jag är inte troende, bara fascinerad av "historien").

Gillar denna tavlan starkt. Nästa gång kommer bild på Clifford :D Jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sykis :/ Håper du blir bra til helgen da :)

2010-01-25 @ 15:29:01
URL: http://jennybean.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback