Onsdag 13/1

Oh, dagarna bara flyger! Hade en jättefin födelsedag med Clifford i fredag. Vi hade tänkt att leka i snön, men han tycker att det är lite för kallt för det. Eller det verkar så i alla fall ;) Snö är roligt, men inte hoppa runt och så i den, typ... Knasboll. Mitt i natten vaknade jag av att Clifford skällde, det var någon utanför eller något. Så ringde... Peter! Han stod utanför :D Vad trevligt! De hade fått ledigt från jobbet i en vecka och han ville komma till oss. Båda jag och Clifford blev jätte glada. Vilken fin present till lilla killen!

Helgen gick skitsnabbt! Fick besök av Kenneth på kvällen. Roligt att se någon som inte är vana vid hund runt Clifford. Lite osäker och vet inte helt om han skall säga ifrån eller om han skal klappa osv. Clifford var på sitt bästa, lite extra gosig och mammig var han, men det gör inget ;) Söndag åt jag frukost med Peter igen, jätte trevligt!! Bara äta gott och ta det lugnt, prata massor och se på "Little Britain".

Tog med Clifford på en lite längre promenad i söndags. Skulle gena över fotbollsplanen och gå över isen som de har gjort där. Såg inte att det var ganska blött där vi gick, men märkte att Clifford stannade, lyfte högre tass och såg på mig med en helt obeskrivlig blick! Jag fattade inget, och sen började han och YLA i panik! Värsta jag har hört!!! Han skrek och skrek i panik och ångets, jag försökte att lyfta honom, men klarade inte! Ropade högt på honom, "Kom Clifford, kom till mig" och började springa mot snön igen. Han kom efter på tre ben och fortsatte yla av smärta. Kastade av mig vanterna och tog hans tass i mina varma händer och tog bort allt som var kallt. Usch! Fan vad hemskt!!!! Han borjade lugna sig när han blev varm om tassen igen, men hade fortfarande ont. Jag fick helt panik! Sen blev han jätte glad när smärtan var borka och började pussa och gosa med mig. Lilla plutten! Ringde Peter med en gång, var ju tvungen att berätta det för någon för det gjorde så ont i hjärtat! Gott att det inte var något alvarligt, men fy fan för det där! Skall aldrig gå där mera. Usch!!!

Vi har bara tagit det helt lugnt på sistonde. Längste promenaden vi har varit på är en timme bara! Clifford orkar inte gå mera, börjar gnälla och springer bara framför hela tiden om vi går länge. Är ju inte så kallt här egentligen, "bara" 5 gradar kallt (har ju varit 17 förra veckan!), men det känns rätt kallt ändå. Så länge han blir trött och får lite motion så är jag nöjd ;)

Jag vill börja en diskussion här sen, kanske jag skall skriva det inlägget ikväll. Har funderat en hel del på olika saker över vad som gör en bra/dålig hundägare osv. Skall samla tankerna lite och se vad jag kommer fram till ;)
Hej så länge, nu måste jag jobba lite till.

Kommentarer
Postat av: Suzzie

Kalla fötter är verkligen inte kul, speciellt inte om man är en amstaff/amstaffmix. Lyqz HATAR kyla, fick han välja så skulle han ligga i solen en varm sommardag. Denna vinter har varit hemsk =( KRAMAR från oss! <3

2010-01-13 @ 13:14:19
URL: http://armon.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tarox är likadan. Även om han har overallerna på sig kommer vi nog inte heller längre än ca 1,5 timmesprommenader eller nått. Hua, stackars vovvar! :P



Kramar

2010-01-14 @ 01:20:23
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Ja, Adam är en riktig charm ;) Stackars Clifford, de gör Azi också, hon fryser om tassarna :(

2010-01-15 @ 10:48:26
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback