Onsdag 20/1

Nä, vad händer... Bloggar jag två dagar i rad?! Jisses ;) Blir inte mycket men litet. Kom på en rolig sak, fatta att man är för sliten för att tänka lite smart några gånger.
Jag har funderat över varför Clifford har varit så busig på dagarna fram mot lunch... Har ju gjort som alltid på morgonen, gått ut 40 min innan jag går till jobbet (går lite kortare nu som det är snö och kallt). Det jag inte har tänkt på är att jag bara gått 40 minuter på kvällen också. De kvällarna som jag har gått lite längre (och snabbare) så har han varit duktig hela dagen. Hmmm. Roligt att det går upp för mig NU, att vi kan gå långt/längre på kvällen och vanlig 40 minuters promenad på morgonen innan jobbet... Jag = tönt ;)

Över till något annat... Blir så oerhört ledsen av att läsa alla dessa "bantnings" bloggar. Skriver "bantning" då jag menar att detta bara är svälting och äckligt! Fattar inte hur unga tänker i dag, eller vilka grejer de kan skriva av sig. Fattar inte hur de kan tycka att det är HELT OK att inte äta riktigt, träna (eller det de kallar att träna) och sen ge andra råd som SKADAR ens kropp! Ni är fan knäppa i huvudet! Det är inte ok att svälta sig och låtsas träna, kroppen mår inte bra av det. Kroppen mår bra att ha energi i systemet, att jobba på ett riktigt sätt (som passar det resultatet du vill uppnå) och att få vila. Man KAN äta kalorier, skräpmat och vila, även om man vill gå ned i vikt. Man måste bara kombinera detta med rätt mängd mat, rätt mängd träning (och rätt träning) och komma ihåg att kroppen inte mår bra av att bli tömd på energi. DETTA GÅR INTE ATT FIXA PÅ EN MÅNAD, SKALL MAN HA ETT HÄLSOSAMT LIV OCH EN SNYGG KROPP TAR DETTA TID OCH DET FÅR BLI EN DEL AV ENS NYA LIV.
När jag var 18-19 var jag vegetarian, åt jätte dåligt (litet och fel) och rörde inte så mycket på mig. Jag vägde nästan 70 kg (och är 164 cm), hade skit dålig hud och mådde bajs! När jag flyttade till Sverige och började äta kött, började äta mera mat och oftare, började gå låååånga promenader och aktivera mig. Jag mådde mycket bättre och gissa vad det gjorde med hela min kropp...? Mår man bra och inte tänker på att man måste se si och så ut så får man ett mycket bättre liv! Stress över vad som hälst gör också att man ser förjävlig ut och mår som ett jäkla oväder! Släpp det här med den perfekta kroppen, för det är bara trams. Fokusera heller på att må bättre och vara hälsosam! Det är inte smala tjejer som är snyggast, det är de tjejerna (och killarna iofs) som ser nöjda ut, de som verkligen är nöjda med sig själv, som är snyggast! Tycker i alla fall jag :D

Nu längtar jag till fikat! Kaffe, mandarin och fralla!! Sen när jag kommer hem skall jag ta mig fan vräka i mig en stor pizza och vara så mätt att jag nästan somnar innan Cliffan och jag lägger iväg på LÅNG kvällspromenad. Vilken härlig plan eller hur?! Tjingeling :D

Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Haha, jag hade tur att det var -2-0 grader där ute när vi gick vilse. Jag svettades ist hela vägen för vi fick pulsa genom snö o allt :)



Ja, Norsk lundehund är en spännande hund, men för mig, nä :)



Håller med dig! Jag som försöker bli en TJOCKIS, men HELT OMÖJLIGT! Jag väger 48 och är 161, har BMI på 18, är undervikt. Men nu efter jag glott på biggestloser lärde jag mig en sak. Jag måste äta mer kalorier INTE fett. Jag borde få 2100 kalorier i mig varjedag, men jag äter så lite .. :( Kanske upp till 1000, eller mindre faktiskt. Jag äter mig till mätt och jag äter i princip hela tiden, men ändå blir det så lite. Det får bli ändring, jag vill väga 55 (mer fett och muskler). Så ska träffa doktor och göra upp program och matlista osv :)

2010-01-20 @ 21:07:27
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Det behöver inte kosta en massa pengar, jag lovar! Pojkvännen hittade ett par pjäxor på ett ställe liknande Röda Korset för 25 KRONOR, som hittat! Du kan få ett par skidor för det priset också! Leta på olika loppisar, röda korset och erikshjälpen tex, finns garanterat till dig eftersom du har en rätt vanlig sko storlek :) Ut och kika!

2010-01-20 @ 22:32:25
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Lotta

Bra skrivet Silje. Så jävla dumt med ungjävlar som hetsar varandra till svält och skit. Det är de LATA som svälter sig, som inte orkar träna riktigt :)



Kramar Lotta & Tarox

2010-01-21 @ 02:43:18
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Ja, det är nog många som stressar upp sig och är rädd att klippa pulpan. Jag har klippt pulpan men det kom bara pyttelite blod, bara en enda gången blödde det kraftigt. Usch! Men bra att du har hittat lösningen för er.. :)

2010-01-21 @ 12:51:09
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Ja det är många som stressar upp sig då de är rädda att klippa fel. Men skönt att du har hittat lösningen! :) ja det är därför jag skrev det, vill dela med mig. Jag tycker att det är viktigt att dela med sig olika tips, erfarenheter & kunskaper. :) jag själv älskar att ta emot tips och så :)

2010-01-21 @ 13:25:57
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Farfar

Bravo Silje. Helt enig med deg. Når man ser seg i speilet om morgenen skal man si: "Hei. Så bra du ser ut. Ha en fin dag........."

2010-01-22 @ 23:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback