Söndag 3/12 och bildbomb från december

Sååå, nu har jag äntligen lite tid! Slutatde tidigt idag. Älskar att Sverige har så många röda dagar som vi inte har i Norge ;)

Söndagen var jätte fin! När vi (Paula, DeDe, Clifford och jag) kom fram till lokalen där vi skulle vara var det redan en del hundar på plats. Natalie var där med sin lilla kinapuff Herman och Emelie med snyggingen Rokko. Och Lena med lilla Ida och fina Basta! Var en jätte stor vovve där med, Stella! Jätte söt var hon (med). Lilla Dixie som vi såg på träffen i augusti var där med.

Vi pratade lite och började med att gå igenom rallylydnad och hur man bäst borde göra. Belöna mycket och vara rolig var nyckelord ;) Jag tror att det var bra att jag hörde det, då jag är ganska dålig på att berömma MYCKET när Clifford gör rätt. Tar det till mig och skall göra mitt bästa för att börja berömma riktigt bra.

Jag var självklart lite (mycket) närvös för att Clifford skulle svimma/få anfall så jag tog det ganska lugnt och ville inte ta i för mycket. Lena sa att det bara var att ta när det kommer, så vi började lite lätt med olika övningar som Nini visade oss.

Sen kom gänget Nicole + Alfons, Sebbe (tror jag) + Kita och sötbollarna Chewie och Leia med sin matte (vad hette hon?!). Då blev det lite oroligt i lokalen, men inte illa. Vi fortsatte med det vi hållt på med och det gick jätte bra! Clifford var lite distraherad av alla de goda lukterna (massa tikar där ;)) och jag var kanske inte så spännande som jag skulle önska. Efter lite övningar på egenhand gick vi igenom en bana som Nini hade fixat. Jag var lite närvös då vi aldrig har gjort något sånt. Men det gick helt ok. Jag hade lite bråttom, så om Clifford gjorde "fel" var det min skuld. Klickade lite för fort nu och då ;) Men han var riktigt duktig och lugn! Så nöjd!!!

Sen fikade vi litt och Clifford fick ligga i bur. Det gick också jätte bra! Han pep inte (jag hörde inget i alla fall) eller något! Nööööjd gånger tusen! Efter fikat och kissepaus fick vi som har tränat lite med klicker gå ned i källaren och träna lite på egenhand. Clifford och jag tränade lite på konster och apport. Apporten gick sådär, då det var en leksak som var sönderbiten i kantarna och Clifford ville heller fortsätta på jobbet någon andra hade börjat än att ge den till mig ;) Övade in "runt" (snurr) och att ge kommando på avstånd. Gick bra det :D Sen var det in i buren igen då vi tvåbenta skulle äta god middag a la Lena :D

Dagen gick jtte fort, men jag är skit nöjd! Lärde så mycket om Clifford och migsjälv. Jag har inget att vara rädd eller närvös för när det kommer till honom då han klarar sig fantastisk bra med andra hundar utan att leka eller bråka! Han svimmade inte EN ENDA GÅNG! Och vi tog det lungt hela tiden och fick gjort så mycket! Jätte STOLT, började nästan att gråta på vägen hem för jag var så glad! När vi kom he däckade Clifford direkt och jag hade lugn och ro hemma. Skönt som bara den. Längtar redan till nästa träff kan jag säga :D

Här kommer en liten bildbomb. Bilderna från träffen har jag snott av Paula. Tycker ni kan gå in på hennes sida och följa hennes blogg ;) Det gör jag i alla fall. http://paulasblogg.wordpress.com/









Bilder från julafton i Norge (INTE I RÄTT ORDNING...)

Bestemor & Bestefar (mormor & morfar)


Bob & jag (säg inget till Clifford ;))


Bob fick julklapp av Jenny & Sebastian!


Min tvillingbror och storasyster... och Bob ;)


Brorsan och lillasyster innan vi åkte till mamma & Kåre.


Lillasyster och mig :D


Julmorgonen. Massor med snö. Ser ni Line och Bob?


Ut på tur!! Storasyster och lilla Bob


Storasyster, Bob, lillasyster och Sebastian (svärbror for alltid ;))


Mamma & Kåre i köket.


Presenter!!! Lillasyster, Sebastian & mami!


Syrran, Bobo och jag :D


Hehe, ni har ju sett den andra bilden ;) Syster-yster, Bob och mig :D

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad kul att det gick så bra för er! :D



Och vad kul med bildbomb ;)



Kramar Lotta & Tarox

2010-01-05 @ 14:37:48
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Kul med bildbomb! :) förstår att du är stolt över Clifford!

2010-01-05 @ 14:47:15
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Låter spännande! Kul att det har gått bra! :) Brukar känna som du, gråter nästan när Azi har varit så duktig!



Brukar Clifford svimma oftare nu? Tänkte på att du var orolig samband med hundträffet?



Såg direkt att han liknade dig, och så skrev du att det var din tvillingbror. Kul att du är tvilling, hihi. Jag har kanske frågat förut, men varför flyttade du till Sverige från alla i Norge?

2010-01-05 @ 17:33:03
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Ååå ja! :)

2010-01-07 @ 10:58:37
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Suzzie

Härliga bilder =D Du och Din tvillingbror var verkligen lika =) Hoppas Du har det bra! <3

Kramar

2010-01-07 @ 11:31:35
URL: http://armon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback