Måndag 21/6

Vilken helg, vilken helg!
Fick efter mycket strul åkt till Göteborg och sett Rammstein på fredag. Det var HUR BRA SOM HÄLST och lite till. Dom kan verkligen göra bra show, har ni inte sett dom så vet ni inte vad ni har gått miste om. Så jävla bra!!!


Snodde en bild som en duktig kille har tagit... Du finnar dom alla här: http://www.rockfoto.nu/artists/Rammstein/gig/20100618/13001/photos


Lördag var jag hemma och mysade med bullen. Det regnade och var lite tråkigt väder så vi var inne och njöt av varandras sällskap (typ).
Söndag var det också lite knasigt väder, men det var sol för det mesta. Träffade Sarah en sväng och badade hundarna. Clifford var på bushumör och snodde kottar och pinnar från Suzzie när de badade. Jag skämdes lite för att han var så taskig mot henne, men det var ju lite roligt också. Peter och jag får lära han och leka lite snällare, och att han måste dela. Inte lätt att vara ensambarn :P
Vi åkte in till stan efteråt och käkade thaimat med Calle (Sarahs "kille"). Det var mysigt, kul att äntligen träffa han när vi har pratat om han så mycket.

Såg ju lite på bröllopet på lördag. Jag är en tvättäkta romantiker (skulle ni inte tro va?) och gråt en skätt när dom gick ut ur kyrkan. Sen pratade Niccolina och jag i telefonen och då började jag gråta när hon berättade hur det hade varit när de gifte sig. HAHA. När Sarah berättade om Daniels tal under middagen gråt jag också lit för det var ju sa fiiiiiint! Östrogen i mina ådrar kan man säga. Haha. Men visst var dom fina och söta? Tänk att han äntligen fick sin Victoria och hon sin Daniel! Vackert var det iaf, man kan säga vad man vill om monarki, men jag tycker att det var fint bröllop och fint par ;)

Över till nåt helt annat.. Jag har märkt en rolig grej med mig. Jag tycker oftare att det är mer OK att killar får hälsa på Clifford än tjejer. Iaf på jobbet. Visst hon tjejen som inte har fått hälsa på Clifford är ju rätt jobbig, men jag har lättare för att säga nej till tjejer jag inte känner än till killar. Tror det har något med att (dom flästa, inte alla) tjejer som skall hälsa hätsar upp Clifford så mycket med sina pipiga röstar och säger "ååååh sååå fiiiiiin killle!!! Åååh " osv osv, och då blir ju alla hundar rätt knäppa. (dom flästa) Killar är lite mer avslappnade och klappar och kliar ordentligt (och på magen, som Clifford älskar). Sen ger dom sig lite fortare. Kliar lite och sen reser sig och kanske småpratar lite. Tjejer ger (ofta) Clifford asmycket uppmärksamhet och prata med jätte ljus röst och daddar han som fan. Jag tycker det är lite pinsamt egentligen, inte för att Clifford blir så tokig, men för att dom kanske tänker att det är jag som inte kan handtera han.

Visst, det är ju fördomar jag har. För på träffar och så hos Lena så går det ju hur bra som hälst (för att det är andra tjejer som har hund själv och som kan hund), och folk hälsar på ett bra sätt. Men tjejer (i allmänheten) gör vad jag vill kalla "fel" och därför vill jag hellre säga nej, då lär ju Clifford också att han inte får hälsa på ALLA som går förbi oss.

Var tvungen att släppa ut lite här, hahaha. Förlåt ;)

Försökte att lägga upp bilder i helgen, men jag får itne lagt in dom i datorn... Vet inte varför, men skall prova igen sen. Har ju hur många kort som hälst att lägga upp, men strular det så kan jag inte göra så mycket med det..

På fredag kommer Peter hem på riktigt!!
och om tre veckor har jag semester i tre veckor. Woooohoooo!!!


Kommentarer
Postat av: Ella

Tackar & bockar för kommentaren, var ju bara tvungen att fota när dom låg så sött :)



Förstår vad du menar med killar & tjejer som hälsar på hundar, haha..

2010-06-28 @ 21:56:54
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback