Onsdag 9/6

Alltid skall det vara så svårt att vara invandrare ;) Och värre är att jag MÅSTE vänta fem år på att bli svensk medborgare, bara för att jag är från Norge. Vis inte får Peter gifta sig med mig innan dess ;) Hihi.

Jag har lust att börja plugga igen, så jag kommer någon vart med min utbildning. Känns så dumt att ha spenderat så mycket tid och pengar på "ingenting"... Jag har sökt till högskolan i Borås, och tänkte att det borde vara relativt lätt då jag har gått två år på Universitetet i Göteborg. Problemet är bara att jag då gick genom universitetet (som i sin tur fixade allt för att jag skulle få plugga där) och det kan jag inte nu. Det vill säga att inga av mina handlingar ligger lagrade på internet, alla betyg jag har ligger i Göteborgs hos universitetet och hemma hos mig i pappersform. Jag måste översätta ALLA mina betyg från Norge, måste leta reda på ALLA papper från Göteborg, ha godkänt kurs i svenska, engelska och matte (som jag inte har enligt svensk standard).
Jag ville ju bara ta några studie poäng så jag har min kandidatexamen (bachelor grad) så jag kan söka dom jobben jag vill ha.

Jag vill skriva, jag vill ha det som jobb. Det är det roligaste jag vet, och jag vågar säga att jag är lite duktig på det. Kanske inte på svenska då jag inte helt är 100 på hur man bygger upp meningar på rätt sätt (plus att jag inte kan språket gramatisk rätt ;)). Hittade dock en kurs jag kan ta på norska, som är på distans där man får proff hjälp av journalister, författare och folk innen media och litteratur. Det var inte så dyrt heller om man sammanliknar med andra kurs man kan ta på distans. Man får kursbevis om man går klart kursen, med betyg och så där som man kan visa till. Jag är skitsugen på att strunta i Högskolan och gå denna kursen istället. Skall maila dom och fråga lite om upplägget osv, kan ju hända att jag inte kan gå den än osv. Peter har sagt att han stödjer mig till 100 % iaf, och jag får göra det jag ALLTID har drömt om... Sugen... Typ jätte mycket!

Var tvungen att bara skriva om något annat än vardagsgrejer nu, gott att ventilera lite ;) Får fortsätta jobba nu ;)

Kommentarer
Postat av: Suzzie

5 år, det var som sjutton gubbar!



Klart Du ska börja plugga om det nu är det Du vill =)



Ha det gott! Kramar <3

2010-06-10 @ 14:53:35
URL: http://armon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback