Tisdag 8/6

Shit vad den veckan gick snabbt! Hann med en jävla massa i alla fall, och det är ju bra. Hade inte internät i lägenheten på fyra dagar (Peter fick fixa när han kom hem, haha), så har jag haft så himla mycket på jobbet nu att jag går runt och är stressad varje minut jag är där. Inte bra! Väntar bara på att någon skall komma och säga att jag får jobba över... Men INTE! Kan dom fett glömma!

Clifford är iaf med mig på jobbet varje dag nu. Rätt gott måste jag säga. Kan sova längre om morgonen och vara uppe lite längre på kvällen. Plus att jag inte behöver stressa hem på lunchen. Kontoret jag har nu är rätt stor, som ett vanligt sovrum, typ fem meter långt och tre meter bredt. Nice. Jag kan lyssna på musik hela dan utan att störa någon och tar pauser där jag gosar med lille bullen. Tar oss typ 30 min att gå till och från och tar en 30 min promenad på rasten också. Perfekt ju!

Vi går med Sarah och hennes pussgurka nästan varje kväll nu. Igår åkte vi til Pikesjön och hundarna fick bada massa. Sussie är en riktig vattenhund och sprang ut med en gång. Clifford ville också och det tog inte lång tid före han var ute och simmade efter pinnar och kottar. Det var riktigt härligt. Han märkte själv av när det var bra och då fortsatte vi lite in i skogen och hundarna fick springa sig torra. Clifford var på väg efter ett rådjur också, men vi fick stannat han innan han kutade in i skogen. Fan vad rädd jag blev då!! Men oerhört lycklig över att han kom tillbaka och han fick säkert tio godisar för att han var duktig i slutändan ;)

Peter är borta till 17 juni nu.. Blir mycket hund och träning när han är borta kan jag säga. Inte så mycket aktiv träning med Clifford dock. Just nu tycker jag det är viktigare att han lär sig att slappna av runt andra människor och hundar. Han är skit duktig på jobbet (har fått mycket beröm där), han ligger och sovar för det mästa. Han måste bara lära sig att han inte MÅSTE busa järnet med folk/hundar bara för att han kan. Så det blir passiv träning framöver, samt att vi får träna massa på innkallning när vi är ute i skogen. Han kan om han vill, jag vill bara att han SKALL komma varje gång ;) Så jag får lära mig lite trix och göra mig jätte rolig så han inte kan motstå att komma till mig ;)

Hittade denna bilden idag.. Fy fan vad äckligt!!! En dam som jobbar som hundfrissa, denna hunden hade kommit till henne, måste ju vara en hund som har råkat riktigt illa ut!

Såna klor på ALLA tår! Usch! Jag måste köpa en bättre klotång nu, den vi har är så ond att hålla i, så jag vill ha en med liiitet mindre handtag. Skall kolla efter det.

Nu är det tillbaka till stressjobbet. Uah! Hoppas alla mår bra!

Kommentarer
Postat av: Cissi

men usch, jag kräktes nästan av bilden. vad hemskt, hur kan man låta det gå så långt!? :(

2010-06-08 @ 15:13:15
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Nicole

Fy vilken hemsk bild, är den på riktigt? Uuääh!



Ja tur att det inte blev värre, hade ju kunnat bli en betydligt högre räkning!

Ja vi hoppas på det oxå :)

2010-06-09 @ 12:21:35
URL: http://nicoleochalfons.blogg.se/
Postat av: Line

Det der er jo dyreplageri!!! Shit!!! bob har 1-1,5cm lange og jeg synes det er fælt!!

2010-06-09 @ 18:50:33
Postat av: Silje

Line jeg vet! Derfor jeg tror at det er en hund som har blitt "mishandla", de har sikkert ikke brydd seg og bare hatt den inne i et rom eller noe. Uff!!!

2010-06-10 @ 09:50:38
URL: http://lifeofcs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback